Direkt zum Hauptbereich

Τα αεροπλάνα της Ολυμπιακής έμειναν στα αζήτητα


Η πρώτη δημοπρασία των περιουσιακών στοιχείων της κρατικής ΟΑ ξεπέρασε και τις πιο απαισιόδοξες προβλέψεις. Οι προσφορές για την πώληση των 7 ιδιόκτητων Boeing 737 - 400 της «παλαιάς» ΟΑ, τα οποία είχαν εκτιμηθεί πέρυσι στα 56 εκατ. ευρώ, δεν υπερέβησαν ούτε το μισό της αξίας τους.
Οι εξευτελιστικές προσφορές που κατατέθηκαν ήταν μετρημένες στα δάχτυλα. Μεταξύ αυτών συγκαταλέγεται η προσφορά του πρώην εκμισθωτή αεροσκαφών της κρατικής ΟΑ Νικήτα Καϊάφα.
Ο εν λόγω ιδιώτης αντιπροσώπευε στην Ελλάδα την ισπανική HOLA, υπογράφοντας «χρυσά συμβόλαια» με την ΟΑ από το 2003 και έπειτα. Μάλιστα, οι μηχανικοί της ΟΑ είχαν καταθέσει μήνυση κατά των διοικητών της εταιρείας, καταγγέλλοντας τις βραχυχρόνιες μισθώσεις αεροσκαφών της ισπανικής HOLA και άλλων εταιρειών.



[...]


Tα δεδομένα

Δυστυχώς για το ελληνικό δημόσιο και τον εκκαθαριστή της ΟΑ, την Εθνική Κεφαλαίου, τα δεδομένα την αναγκάζουν να επαναπροκηρύξει άμεσα τον διαγωνισμό για τα 7 Boeing, ενώ ακολουθεί ο διαγωνισμός για τα 11 ελικοφόρα ATR.
Τα δύσκολα για τον εκκαθαριστή της ΟΑ δεν σταματούν εδώ, καθώς ορφανή κινδυνεύει να μείνει η Galileo Hellas, διότι η Galileo International δεν την αγοράζει, αν δεν ξεκαθαρίσει το καθεστώς με τους 25 εργαζομένους της.
Συνολικά είκοσι δύο αεροσκάφη της άλλοτε κρατικής ΟΑ και σειρά περιουσιακών στοιχείων όπως ακίνητα και αναλώσιμα τίθενται προς πώληση, με προσδοκώμενα έσοδα άνω των 200 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, με την εξέλιξη που έχουν οι διαγωνισμοί και με την είσοδο του ΔΝΤ στην ελληνική οικονομία ο ανωτέρω στόχος έχει επαναπροσδιοριστεί.

Οι εκτιμήσεις

Στις 15 Απριλίου κατατέθηκαν οι προσφορές για την απόκτηση των 7 ιδιόκτητων Boeing 737 - 400 της «παλαιάς» ΟΑ, τα οποία είχαν εκτιμηθεί πέρυσι στα 56 εκατ. ευρώ συνολικά. Οι προσφορές που κατατέθηκαν δεν ξεπερνούσαν τις 4, με αποτέλεσμα να αποφασιστεί η επαναπροκήρυξή του.
Άσχημα είναι τα μηνύματα και για την εξέλιξη του αντίστοιχου διαγωνισμού για τα 4 Airbus A 340, τα οποία ανήκουν στο Υπουργείο Οικονομίας (το διαγωνισμό διεξάγει η Lazard). Η τιμή των ανωτέρω αεροσκαφών, τα οποία εκτελούσαν τα δρομολόγια σε ΗΠΑ και Καναδά, ορίστηκε στις αρχές του περσινού έτους στα 180 εκατ. ευρώ. Παρ’ όλ’ αυτά, η επιδίωξη του ΥΠΟΙΚ κυμαινόταν στα 100 εκατ. ευρώ, στόχος ο οποίος φαίνεται ότι δεν επιτεύχθηκε.

Προσφορές

Εντός του μήνα αναμένεται να προκηρυχτεί και η εκδήλωση ενδιαφέροντος για τα 11 ελικοφόρα ATR, 4 εκ των οποίων δεν βρίσκονται σε καλή κατάσταση. Στις αρχές του 2009 τα 11 ATR είχαν αποτιμηθεί μεταξύ 22 - 27 εκατ. ευρώ. Αποδεκτές αναμένεται να γίνουν προσφορές άνω του 1-1,5 εκατ. ευρώ.

Πωλούνται ακίνητα σε Ελλάδα και εξωτερικό

Στον αέρα βρίσκεται η Galileo Hellas, πρώην θυγατρική της Ολυμπιακής Αεροπορίας - Υπηρεσίες. Η Galileo International, αν και επιθυμεί να αγοράσει την εταιρεία, θέλει να το πράξει χωρίς το προσωπικό.
Πλέον ο εκκαθαριστής της ΟΑ φοβάται ότι η Galileo Hellas θα μείνει «ορφανή», καθότι χάνει ολοένα και μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς. 

Με κίνδυνο τη μη πώληση της εταιρείας, το Υπουργείο Υποδομών προώθησε τη σχετική νομοθετική ρύθμιση, προκειμένου να διευκολυνθεί η εκκαθάριση τόσο της Galileo όσο και της εταιρείας καυσίμων της ΟΑ «Ολυμπιακή Ανεφοδιαστική Εταιρεία Αεροπορικού Καυσίμου» (Olympic Into Plane Company).
Το πωλητήριο των περιουσιακών στοιχείων της ΟΑ συνεχίζεται, καθώς θα ακολουθήσουν διαγωνισμοί, ως το καλοκαίρι, για τα ακίνητα σε Λονδίνο, Ιερουσαλήμ και σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας όπως η Μυτιλήνη.
Η τελευταία φάση προβλέπει πώληση των ανταλλακτικών και των λοιπών αναλωσίμων. Η εταιρεία (σύμφωνα με παλαιότερες εκτιμήσεις) διέθετε φορτηγά, αυτοκίνητα, λεωφορεία και φορτωτικές μηχανές αξίας 10 - 15 εκατ. ευρώ, εργαλεία και υλικοτεχνικό εξοπλισμό 8 εκατ. ευρώ, γραφεία 4.000 τ.μ. όπισθεν των υπόστεγων του ΔΑΑ και διάφορα ανταλλακτικά, τα οποία ξεπερνούσαν τα 10 - 12 εκατ. ευρώ.



πηγή: Ισοτιμία - hbnews.gr

Beliebte Posts aus diesem Blog

Συγχωνεύονται British Airways – Iberia

Συμφωνία συγχώνευσης υπέγραψαν η British Airways και η Iberia, όπως ανακοινώθηκε σήμερα από τους δύο αερομεταφορείς. Το deal αναμένεται να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2010. Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Νοέμβριο οι εταιρείες είχαν υπογράψει σχετικό μνημόνιο κατανόησης (MoU). Σύμφωνα με τον βρετανικό αερομεταφορέα, η συγχώνευση έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε η νέα εταιρεία που θα προκύψει να μπορέσει να αξιοποιήσει τις περαιτέρω ενοποιήσεις που θα γίνουν στην παγκόσμια αεροπορική βιομηχανία. Οι ετήσιες συνέργειες για το νέο όμιλο υπολογίζονται σε περίπου 400 εκατ. ευρώ μέχρι το πέμπτο έτος, ενώ η κεφαλαιοποίησή του θα ανέρχεται σε περίπου 7,8 δισ. δολάρια. Η επωνυμία του θα είναι «International Airlines Group» και θα είναι εισηγμένος στα χρηματιστήρια του Λονδίνου και της Ισπανίας. Οι μέτοχοι της ΒΑ θα κατέχουν το 55% της νέας εταιρείας, τα κεντρικά γραφεία της οποίας θα είναι στο Λονδίνο, ενώ οι μέτοχοι της Iberia θα κατέχουν το 45%. Οι δύο ζημιογόνοι αερομεταφορείς ευελπιστούν να ξεκ...

4 και 5 MAIOY 2010 - ΜΑΤΑΙΩΣΗ ΠΤΗΣΕΩΝ

ΛΟΓΩ ΤΗΣ 48ΩΡΗΣ ΑΠΕΡΓΙΑΣ ΠΟΥ ΕΞΗΓΓΕΙΛΕ Η ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ (ΟΣΥΠΑ) ΓΙΑ ΤΙΣ 4 ΚΑΙ 5 ΜΑΙΟΥ 2010 ΚΑΙ ΤΗΣ 24ΩΡΗΣ ΑΠΕΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΕΛΕΓΚΤΩΝ ΕΝΑΕΡΙΑΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 5 ΜΑΪΟΥ 2010, Η ATHENS AIRWAYS ΑΝΑΓΚΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΜΑΤΑΙΩΣΕΙ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΠΤΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ 4 ΚΑΙ 5 ΜΑΪΟΥ 2010. ΟΛΟΙ ΟΙ ΕΠΙΒΑΤΕΣ ΘΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΘΟΥΝ ΜΕ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΠΤΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ATHENS AIRWAYS. ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΕΙΤΕ ΜΕ ΤΙΣ ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ ΘΕΣΕΩΝ ΣΤΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ 801 801 4000 ή +30 210 6696600. πηγή: Athens Airways

Εννέα άγονες γραμμές σε Olympic Air και Sky Express

Στις αεροπορικές εταιρείες Olympic Air και Sky Express ανατέθηκε τελικά από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, το έργο των δρομολογίων προς τους εννιά προορισμούς των λεγόμενων «άγονων γραμμών» που αφαιρέθηκαν πρόσφατα από την εταιρία Athens Airways, η οποία κηρύχθηκε έκπτωτη. Σύμφωνα με την ΥΠΑ, το μεταφορικό έργο για το διάστημα από 1-6-2010 έως 31-3-2012 κατακυρώθηκε στην Olympic Air για τις γραμμές από Αθήνα για Κάρπαθο, Κύθηρα, Σκιάθο και Ικαρία και αντίστροφα. Στην Sky Express κατακυρώνονται οι γραμμές:     * Αθήνα - Μυτιλήνη - Χίος - Σάμος - Ρόδος,     * Αλεξανδρούπολη - Σητεία     * Άκτιο - Σητεία     * Αθήνα - Σκύρος και     * Θεσσαλονίκη - Σκύρος Εξάλλου, στην ανακοίνωση της ΥΠΑ διευκρινίζεται ότι λόγω αντικειμενικής αδυναμίας της OLYMPIC AIR, συνεπεία της ανάγκης ανασχεδιασμού του πτητικού της προγράμματος εντός εξαιρετικά περιορισμένου χρονικού διαστήματος, να εξυπηρετήσει την γραμμή Αθήνα -...