Ενας 78χρονος μοναχός του Ζεν αναλαμβάνει το τιμόνι της Japan Airlines. Στόχος, να βγάλει τη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ασίας από το βούρκο και να την επαναφέρει στην dai-wa... τη μεγάλη αρμονία.

Ο Καζούο Ιναμόρι, ο επόμενος διευθύνων σύμβουλος της υπό διαδικασίαν πτώχευσης πια JAL, δεν είναι φυσικά ένας απλός μοναχός. Πρόκειται για έναν από τους πιο σεβαστούς επιχειρηματίες της Ιαπωνίας, τον ιδρυτή του πολυεθνικού κολοσσού υψηλής τεχνολογίας Kyocera και της δεύτερης μεγαλύτερης εταιρείας τηλεπικοινωνιών της χώρας του Ανατέλλοντος Ηλίου KDDI. Θεωρείται γκουρού του μάνατζμεντ και είναι συγγραφέας 11 βιβλίων.

Ο Ιναμόρι μπήκε στον χώρο τον επιχειρήσεων το 1959, όταν με κεφάλαιο μόλις 33.000 δολαρίων ίδρυσε την Kyoto Ceramics. Αυτή εξελίχθηκε στη γνωστή leader της παγκόσμιας αγοράς ηλεκτρονικών Kyocera και μία από τις πιο επικερδείς εταιρείες της Ιαπωνίας, απασχολώντας σήμερα περισσότερους από 60.000 εργαζόμενους. Το 1984, επωφελούμενος της απελευθέρωσης της ιαπωνικής αγοράς τηλεπικοινωνιών, ίδρυσε την DDI, η οποία έπειτα από δύο συγχωνεύσεις μετεξελίχθηκε στη σημερινή KDDI.

Το 1997 και ενώ βρίσκεται σε ηλικία συνταξιοδότησης (65) χειροτονείται μοναχός του Ζεν, λαμβάνοντας το όνομα Dai-wa (μεγάλη αρμονία). Αρχίζει να γράφει για τη ζωή του και την εμπειρία του, ως στελέχους επιχειρήσεων, προτείνοντας ένα φιλοσοφικό μείγμα πνευματικών διδασκαλιών («σεβάσου τη θεικότητα και αγάπησε τους άλλους») και επιχειρηματικών κλισέ («μεγιστοποίησε τα έσοδα, ελαχιστοποίησε τα έξοδα»).
Εκδίδει έντεκα βιβλία. Διδάσκει το amoeba management -μια μέθοδος διαχωρισμού της επιχείρησης σε αυτοτελείς ομάδες, οι οποίες δουλεύουν για τους κοινούς στόχους της εταιρείας- σε περισσότερους από 5.000 επιχειρηματίες από την Ιαπωνία και το εξωτερικό.

Ο Ιναμόρι διαρρηγνύει εντελώς το καλούπι των τυπικών ηγετών γιαπωνέζικης κρατικής εταιρείας, όπως αυτοί που διοίκησαν την JAL τα τελευταία 40 χρόνια. Ενα μάνατζμεντ το οποίο την οδήγησε σε χρέη 25 δισ. δολαρίων, έστειλε τη μετοχή της κάτω από τα 8 σεντς και τελικά την έσυρε σε πτώχευση νωρίτερα αυτήν την εβδομάδα.
Ηταν η τέταρτη μεγαλύτερη πτώχευση στην επιχειρηματική ιστορία της Ιαπωνίας. Η ιαπωνική κυβέρνηση, που την τελευταία δεκαετία χρειάστηκε να βάλει χέρι στα ταμεία της 4 φορές στα τελευταία 10 χρόνια προκειμένου να σώσει τον εθνικό αερομεταφορέα της χώρας, θα χρηματοδοτήσει την αναδιάρθρωση με 11 ακόμη δισ. δολάρια.
Hi there!

Blog Archive