H AirSea Lines [ Κωδικοι - / PEV] ιδρυθηκε στις αρχες του 2003, με σκοπο να παρασχει το πρωτοποριακο (για τα ελληνικα δεδομενα) προιον του υδροπλανου. Τον Μαρτιο του 2003 σιγουρεψε τη συνεργασια με την Harbour Air, τον παγκοσμιως μεγαλυτερο χρηστη υδροπλανων και αρχισε τις συνομιλιες για την αδειοδοτηση απο την ΥΠΑ τον Απριλιο του ιδιου ετους. Οπως ηταν φυσικο και λογικο για μια μεσογειακη χωρα οι δημοσιες υπηρεσιες λειτουργησαν και στην περιπτωση της εταιρειας αυτης με ρυθμους χελωνας, δινοντας μεν την αδεια αρχες Σεπτεμβριου 2004 μεν, βαζοντας ομως πολλα αλλα εμποδια δε. Η εταιρεια για να μπορεσει να λειτουργησει μεχρι να παρει την δικη της αδεια, ειχε αγορασει τον Δεκεμβριου του 2003 την Pegasus Aviation, μια μικρη εταιρεια aerotaxi με σχεδον μηδενικη πτητικη λειτουργεια αλλα δικη της αδεια. Τον κωδικο της τον κρατησε και μετα που πηρε τη δικη της αδεια και αρχισε τις πτησεις στις 21 Σεπτεμβριου 2004, ενω την αδεια την ειχε αποκτησει ηδη απο τον Μαρτιο του ετους. Τον Μαιο εφτασε στην Ελλαδα το πρωτο αεροσκαφος (DeHavilland DHC-6 Twin Otter 300 SX-BMG) το οποιο συντομα πηρε λευκο χρωμα και πεταξε για ενα διαστημα για τα Ηνωμενα Εθνη.
Απο την αρχη ειχε να αντιμετωπισει πολλες γραφειοκρατικες δυσκολιες, αλλα και την καχυποψια του Ελληνα επιβατη. Οι αρχες εβρισκαν ολο και νεες δικαιολογιες για την καθυστερηση στην πιστοποιηση υδατοδρομιων, παρουσιαζοντας «μελετες» απο το πουθενα, στις οποιες στην ουσια σκαλωνε η αδειοδοτηση. Πολλοι απο τους επιδοξους επιβατες κατακρινανε την εταιρεια για το μικρο μεγεθος του αεροσκαφους, για την τιμολογιακη πολιτικη της, αλλα και για τα προβληματα αναπτυξης που παρουσιαζε, σα να ηταν αποκλειστικα δικια της ευθυνη! Παραλληλα, τα δημοσιευματα στον ημερησιο (μη ειδικο) τυπο εδιναν και επαιρναν για τις «κοσμογονικες αλλαγες» που επρεπε να γινουν στη νομοθεσια για να λειτουργησει η εταιρεια απροσκοπτα, ενω υπουργοι της εποχης για λογους public relations και μονο κανανε πτησεις με την εταιρεια συνοδευομενοι απο τους... γνωστους, μοιραζοντας υποσχεσεις και ονειρα. Παρα τις δυσκολιες που αντιμετωπιζε, ειχε καταφερει να αναπτυξει υδατοδρομεια στην Πατρα, τους Παξους, την Κερκυρα, τη Λευκαδα, το Λαυριο, την Ιω, ενω πετουσε και προς Μπριντιζι, Ιωαννινα, Ιθακη, Καλυμνο, Κεφαλονια. Για να συμπληρωσει το πτητικο της εργο προσεφερε και υπηρεσιες τσαρτερ προς Αλβανια, Ελλαδα, Ιταλια και Τουρκια, τονιζοντας οτι τα αεροσκαφη μπορουν να προσγειωθουν και σε κανονικα αεροδρομια.
Η κατασταση συνεχιστηκε για 4 συνολικα χρονια. Το χειμωνα τα αεροσκαφη συνηθως πηγαιναν για ενοικιαση στα H.E. ή την Ελβετια, μιας και οι συνθηκες για πτησεις στην Ελλαδα δεν ηταν οι ιδανικοτερες. Τελικα οι επενδυτες κουρασμενοι απο την αδιαφορια αλλα και τη λαιμαργια του ελληνικου γραφειοκρατικου κατεστημενου (οπως ειχε δηλωθει τοτε) παρατησαν το προτζεκτ τελη Αυγουστου 2008.
Με την παρουσια της, τους αγωνες για επιβιωση και τα οσα καταφερε η εταιρεια αντιτιθεμενη σε ενα εχθρικο δημοσιο μηχανισμο, και αντιμετωπη με τα συμφεροντα των πλοιοκτητων οι οποιοι σοβαρα φοβοταν οτι θα χανανε μεγαλα ποσοστα σε επιβατες, ανοιξε τον δρομο για αλλες παρομοιες εταιρειες. Σημερα που γραφεται η παρουσιαση αυτη, στην Ελλαδα εχει μια ακομα εταιρεια αδεια εκμεταλλευσης και συνεχιζει το... εξωτικο μαλλον προιον του υδροπλανου στη χωρα μας. Τα αεροσκαφη της εταιρειας κατεληξαν στην Μαλτα, με γαλλικο νηολογιο αλλα ASL χρωματισμο (Το νηολογιο του SX-GIK αλλαχθηκε εκει μολις τον Μαιο 2009)




Ο στολος της εταιρειας αποτελουνταν απο τα εξης αεροσκαφη:

  • HB-LSY DE HAVILLAND DHC-6 TWIN OTTER 300
  • SX-BMG DE HAVILLAND DHC-6 TWIN OTTER 300
  • SX-BVP DE HAVILLAND DHC-6 TWIN OTTER 300
  • SX-GIK DE HAVILLAND DHC-6 TWIN OTTER 300

Εαν καποιος αναγνωστης εχει επιπλεον, ή διορθωτικες πληροφοριες, παρακαλειται να επικοινωνησει μαζι μου! Ευχαριστω!


Hi there!

Blog Archive