Χρειάστηκαν να περάσουν πενήντα τρία χρόνια για να απελευθερωθεί η εγχώρια αγορά στον τομέα της επίγειας εξυπηρέτησης των περιφερειακών αεροδρομίων, καθώς στις 31 Δεκεμβρίου η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας προκήρυξε τον διαγωνισμό για την επίγεια εξυπηρέτηση 34 περιφερειακών αεροδρομίων. Πέρα από τα 5 μεγαλύτερα αεροδρόμια της χώρας (Αθήνα, Θες/νίκη, Ηράκλειο, Ρόδος, Κέρκυρα), όπου η αγορά είναι απελευθερωμένη, σε όλα τα υπόλοιπα δραστηριοποιούταν μονάχα η κρατική ΟΑ. O εν λόγω διαγωνισμός θεωρείται υψηλού οικονομικού ενδιαφέροντος, καθώς ο ετήσιος κύκλος εργασιών (και των 39 αεροδρομίων) υπολογίζεται στα 150 εκατ. ευρώ.
Σε 7 κατηγορίες η ομαδοποίηση των αεροδρομίων
Η απελευθέρωση της αγοράς επίγειας εξυπηρέτησης βασίζεται στην ομαδοποίηση των αεροδρομίων σε επτά κατηγορίες, με επικεφαλής της κάθε ομάδας τα αεροδρόμια Χανίων, Κως, Ζακύνθου, Σαντορίνης, Μυτιλήνης, Σάμου και Μυκόνου, στα οποία θα επιλεγούν δύο φορείς επίγειας εξυπηρέτησης.
Ωστόσο, κάθε ομάδα περιλαμβάνει 3-4 μικρότερα αεροδρόμια, με μικρότερο επιχειρηματικό ενδιαφέρον, τα οποία με την σειρά τους κατανέμονται σε δύο υποομάδες.



Αναλυτικά, η πρώτη ομάδα, με βασικό αεροδρόμιο των Χανίων, περιλαμβάνει στη πρώτη υποομάδα τα αεροδρόμια Ικαρίας και Ν. Αγχιάλου και στην δεύτερη υποομάδα τα αεροδρόμια Καστορίας και Κοζάνης.
Αντίστοιχα, η δεύτερη ομάδα, με επικεφαλής το αεροδρόμιο τη Κω, περιλαμβάνει στην πρώτη υποομάδα τα αεροδρόμια, ενώ στη δεύτερη υποομάδα τη Νάξο και τη Σύρο.
Στην τρίτη ομάδα, με επικεφαλής το αεροδρόμιο της Ζακύνθου, συμπεριλαμβάνονται στην πρώτη υποομάδα τα αεροδρόμια της Κεφαλονιάς και του Άραξου και στη δεύτερη υποομάδα το Άκτιο και η Καλαμάτα.
Στην τέταρτη ομάδα, με βασικό αεροδρόμιο τη Σαντορίνη, η πρώτη υποομάδα περιλαμβάνει την Αλεξανδρούπολη και τη Σκιάθο, ενώ η δεύτερη τη Μήλο και τη Σκύρο.
Η πέμπτη ομάδα έχει βασικό αεροδρόμιο τη Μυτιλήνη και περιλαμβάνει στην πρώτη υποομάδα το αεροδρόμιο της Χίου, ενώ στη δεύτερη τα αεροδρόμια της Καλύμνου και της Λέρου.
Η έκτη ομάδα, με βασικό αεροδρόμιο της Σάμου, έχει στην πρώτη υποομάδα τα αεροδρόμια Καρπάθου και Ιωαννίνων και στη δεύτερη της Λήμνου και των Κυθήρων.
Η τελευταία ομάδα, με επικεφαλής το αεροδρόμιο της Μυκόνου, περιλαμβάνει στη πρώτη υποομάδα τα αεροδρόμια της Καβάλας και της Σητείας και στη δεύτερη υποομάδα τα αεροδρόμια της Πάρου και της Κάσου.
Εκ των διαγωνιζομένων φορέων, οι δύο φορείς που συγκεντρώνουν την υψηλότερη βαθμολογία, στην κάθε ομάδα, επιλέγονται ως φορείς επίγειας εξυπηρέτησης στο επικεφαλής αεροδρόμιο.


Κάθε ομάδα υπόκειται σε ξεχωριστή διαγωνιστική διαδικασία.
Κάθε ομάδα υπόκειται σε ξεχωριστή διαγωνιστική διαδικασία, ενώ οι διαγωνιζόμενοι, στο επικεφαλής αεροδρόμιο της κάθε ομάδας, βαθμολογούνται βάσει ποιοτικών κριτηρίων.
Στους υπόλοιπους αερολιμένες. εκτός από τα ποιοτικά κριτήρια που αποτελούν το 70% της συνολικής βαθμολογίας, προσμετράται επίσης και το κριτήριο προσφοράς τιμολόγησης των παρεχομένων υπηρεσιών, το οποίο θα αποτελεί το 30% της συνολικής βαθμολογίας.
Επίσης, για τους αερολιμένες κάθε ομάδας τίθεται ένας συντελεστής βαρύτητας, ο οποίος προκύπτει από την ποσοστιαία αναλογία βάσει ιστορικών στοιχείων και των κινήσεων αεροσκαφών του συγκεκριμένου αερολιμένα, σε σχέση με την συνολική κίνηση αεροσκαφών της ομάδας.
πηγη: hbnews.gr
Hi there!

Blog Archive