Direkt zum Hauptbereich

Οι «πρωτότυπες» χρεώσεις των αεροπορικών εταιρειών

Οι αεροπορικές εταιρείες αναμένεται να χάσουν 11 δισ. δολάρια αυτόν τον χρόνο εξαιτίας της οικονομικής κρίσης. Για να αναπληρώσουν τις απώλειες, επιβάλουν διάφορες έξτρα χρεώσεις χρεώνοντας τους επιβάτες. Oι έξτρα χρεώσεις έχουν γίνει πλέον ο κανόνας για αρκετές αεροπορικές εταιρείες. Πιονιέρος του τομέα είναι ο Μάικλ Ο΄Λίρι, επικεφαλής της βρετανικής Ryanair, ο οποίος είχε σκεφτεί να χρεώσει την τουαλέτα για τους επιβάτες που ήθελαν να την επισκεφθούν την ώρα της πτήσης. Σήμερα σχεδόν όλοι οι ανταγωνιστές του Ιρλανδού μάνατζερ ακολουθούν τη γραμμή του εμπλουτίζοντας με νέες ιδέες τον μηχανισμό. Αν και στο Διαδίκτυο μπορεί να βρει κανείς πάμφθηνα αεροπορικά εισιτήρια, τα έξοδα της πτήσης δεν σταματάνε πλέον με την αγορά τους.

Η Βritish Αirways, για παράδειγμα, χρεώνει από τις 7 Οκτωβρίου με 11 ευρώ όποιον επιβάτη θέλει να καθίσει δίπλα στο παράθυρο και περίπου 40 μια θέση κοντά στην έξοδο κινδύνου. Αλλά όπως σημειώνει η εφημερίδα «La Repubblica», αυτό είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου. Οι επιβάτες έχουν μειωθεί κατά 7,5% τον τελευταίο χρόνο στην Ευρώπη και πολλές εταιρείες ακολουθούν ή είναι έτοιμες να ακολουθήσουν έναν δρόμο στον οποίο διαπρέπουν κυρίως οι Αμερικανοί.


Πρώτος στόχος είναι οι βαλίτσες: σχεδόν όλες οι αεροπορικές εταιρείες στις ΗΠΑ απαιτούν 15 δολάρια για την πρώτη βαλίτσα και 25 για τη δεύτερη. Σε αυτήν την έξτρα χρέωση δεν λείπει και η προσφορά: όποιος ταξιδεύει συχνά μπορεί να βγάλει την ειδική κάρτα της εταιρείας United Αirlines, η οποία χρεώνει 249 δολάρια ετησίως και για όλες τις πτήσεις της τα ταξίδια μιας βαλίτσας και οκτώ συνοδευτικών. Στην Ευρώπη, την πολιτική της United Αirlines ετοιμάζεται να αντιγράψει η ισπανική Ιberia.


Η Βritish Αirways δεν είναι η μοναδική που κερδοσκοπεί με τις θέσεις. Η Southwest χρεώνει με 10 δολάρια το προκαταβολικό τσεκ ιν και η Εasy Jet που δεν προσφέρει αριθμημένα καθίσματα χρεώνει έξτρα τους επιβάτες που θέλουν να μπουν πρώτοι στο αεροσκάφος για να πιάσουν κάποια καλή θέση. Η Ryanair ζητά από τους επιβάτες που κάνουν τσεκ ιν στο Διαδίκτυο 5 ευρώ. Ενεργώντας ως καρτέλ, περίπου δέκα αεροπορικές εταιρείες στις Ηνωμένες Πολιτείες αποφάσισαν να χρεώσουν με 10 δολάρια επιπλέον τις πτήσεις που θα πραγματοποιηθούν στις τέσσερις αργίες των επόμενων μηνών. Θύματα στο κυνήγι της κερδοφορίας πέφτουν για έναν επιπλέον λόγο οι παχύσαρκοι. Κάποιες εταιρείες στις ΗΠΑ υποχρεώνουν τους «έξτρα λαρτζ» επιβάτες να πληρώνουν περισσότερο ή ακόμη και διπλό εισιτήριο. Η μονάδα μέτρησης είναι η ζώνη ασφαλείαςόποιος δεν καταφέρει να τη δέσει, πληρώνει. Κάπως έτσι, μέχρι να αδυνατίσουν οι παχύσαρκοι επιβάτες θα παχαίνουν τα έσοδα των αεροπορικών εταιρειών.
Πηγή: Τα Νέα

Beliebte Posts aus diesem Blog

Το φωνητικό αλφάβητο κατά τον ICAO

A = Alpha B = Bravo C = Charlie D = Delta E = Echo F = Foxtrot G = Golf H = Hotel I = India J = Juliet K = Kilo L = Lima M = Mike N = November O = Oscar P = Papa Q = Quebec R = Romeo S = Sierra T = Tango U = Uniform V = Victor W = Whiskey X = X-Ray Y = Yankee Z = Zulu 1= Wun 2= Too 3= Tree 4= Fow-er 5= Fife 6= Six 7= Seven 8= Ait 9= Nin-er 0= Ze-ro

Ατύχημα στα Μέγαρα

Σήμερα όπως ανακοινωσε το ΓΕΣ, ένα  Piper PA.44-180 Seminole με νηολόγιο SX-BTC (σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες), έκανε ασφαλή αναγκαστική προσγείωση στο αεροδρόμιο των Μεγάρων στις 16:35. Το μικρό δικινητήριο αεροσκάφος παρουσίασε πρόβλημα στο άνοιγμα του κυρίους σκέλους προσγείωσης, με αποτέλεσμα να προσγειωθεί με αυτό ανεβασμένο. Άμεσα επενέβη η ομάδα διάσωσης του στρατιωτικού αεροδρομίου, ενώ οι επιβάτες είναι όλοι καλά στην υγεία τους. Το αεροπλάνο ανήκει στην εταιρεία Global Aviation η οποία δραστηριοποιείται από το 1998 στον αεροπορικό χώρο, χωρίς ποτέ να έχει κάποιο σοβαρό ατύχημα.  AVNews

Ελληνικες αεροπορικες εταιρειες: Hellas Wings [ - closed - ]

H Hellas Wings Ελληνικα Φτερα Ε.Π.Ε. [Κωδικοι - / LJR] ηταν μια θυγατρικη εταιρεια της Athens Aviation Services (με εδρα τη Γλυφαδα, η οποια ειχε δικτυο επιγειας εξυπηρετησης σε 22 ελληνικα αεροδρομια, με δραστηριοτητα στον χωρο απο το 1973) και ιδρυθηκε τελη 1997. Την αδεια εμπορικης εκμεταλλευσης την πηρε στις 04.09.1998, και με βαση αυτη μπορουσε να μεταφερει επιβατες, εμπορευματα και ταχυδρομειο, με το χαρακτηρισμο της εταιρειας σαν εταιρεια aerotaxi. Η εταιρεια προσεφερε τα αεροσκαφη της για μισθωση περιορισμενου χρονου. Καποια στιγμη το 2006 συνδεθηκε λανθασμενα με την Hellas Wings στη Νορβηγια, μιας και αυτη ειναι tour operator (με ελληνα ιδιοκτητη) και οχι αεροπορικη εταιρεια και ουδεποτε ειχε σχεση με την LJR. Τον Μαρτιο του 2000 πηρε την αδεια εκμεταλλευσης για ενα ΒΑe Jetstream 31 (18 pax conf.) για ad hoc charter πτησεις. Το 2002 καταφερε και εκλεισε συμβολαιο αεροδιακομιδης ασθενων που περιελαμβανε και τους Ολυμπιακους Αγωνες της Αθηνας το 2004. Το 2004, μεταξυ 20 Ιουν