Direkt zum Hauptbereich

Ελληνικες αεροπορικες εταιρειες: Hellenic Star Airways [ - closed - ]



Η Hellenic Star Airways Α.Ε. [Κωδικοί HJ/HST] ιδρύθηκε το 1999 απο τον κ. Νικο Βαλαγιαννη και απέκτησε αμέσως Πιστοποιητικό Αερομεταφορέα (AOC), Άδεια Εκμετάλλευσης (OPER. LICENCE) καθώς και Πιστοποιητικό Συντηρήσεως Α/φων (JAR-145) από την Ελληνική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Από τον Σεπτέμβριο του 1999 συμμετείχε στην αγορά των Δημοσίων Αερομεταφορών εκτελώντας κανονικά δρομολόγια προς ΣΥΡΟ – ΠΑΡΟ – ΜΥΚΟΝΟ – ΛΕΡΟ και ΙΚΑΡΙΑ καθώς και ναυλωμένες πτήσεις στο εσωτερικό, με ένα τετρακινητήριο αεροσκάφος TURBOPROP DHC-7 48 θέσεων. Κατά τη χρονική διάρκεια της πρώτης περιόδου εκμετάλλευσης (Σεπτέμβριος 1999 – Νοέμβριος 2000) η εταιρεία μετέφερε 45.000 επιβάτες από και προς τους προαναφερόμενους προορισμούς του εσωτερικού και πραγματοποίησε 300 ώρες ναυλωμένων πτήσεων. Από τον Μάρτιο του 2001, η εταιρεία προσανατολίστηκε στην διενέργεια μόνο ναυλωμένων πτήσεων.

Στα επιχειρηματικά σχέδια της HELLENIC STAR AIRWAYS και υπό τις παρούσες συνθήκες που επικρατούσαν τοτε στον κλάδο των αερομεταφορών, αποτυπώνονταν η στρατηγική της σταδιακής ανάπτυξης με αεροσκάφη TURBOPROP και η διατήρηση του χαρακτήρα της εταιρείας, ως “Περιφερειακής Εταιρείας” (Regional Carrier) Εσωτερικών και Διεθνών δρομολογίων μικρών και μεσαίων αποστάσεων. Η πρώτη φάση ανάπτυξης (2002 – 2003) περιελάμβανε την μίσθωση δύο (2) αεροσκαφών Turboprop SAAB 340B 36 θέσεων απο την Mandarin Airlines με διαμεσολαβητη την Skyways Aviation (η οποια ειχε αναλαβει και την μεταπωληση του DHC-7), για την εκτέλεση τακτικών δρομολογίων εσωτερικού και εξωτερικού καθώς και σειρών ναυλωμένων πτήσεων στο εσωτερικό και εξωτερικό. Η δεύτερη φάση ανάπτυξης (2003 – 2005) την ανάπτυξη του δικτύου με την μίσθωση τριών (3) αεροσκαφών Turboprop μεγαλύτερης χωρητικότητας (έως 70 θέσεων) ώστε να υπάρξει θετική μετατόπιση της μέσης απόστασης εξυπηρετούμενων προορισμών και ανάληψη μεγαλύτερου αριθμού δρομολογίων εξωτερικού σε όμορες χώρες (ΙΤΑΛΙΑ – ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ – FYROM – ΤΟΥΡΚΙΑ – ΛΙΒΥΗ κλπ.), κατι που δεν εγινε ποτε. Ενα Boeing B737-300 ειχε συμφωνηθει αρχικα με την GECAS αλλα κατεληξε στην GO! μιας και τα οικονομικα προβληματα ειχαν αρχισει να γινονται ορατα.
Η βάση της εταιρείας ήταν αρχικά το αεροδρόμιο της Σύρου, λόγω και της συνεργασίας με το τοπικο καζινο, και κατόπιν το Ελευθέριος Βενιζέλος. (Τα γραφεια ηταν Λ. Βουλιαγμενης 2 στο Ελληνικο)
Η τελευταία πτήση της εταιρείας ήταν στις 2 Μαρτίου 2003 η πτήση Αθήνα-Χανιά, με ένα SAAB340. Η τελευταία πτήση του DHC7 στις 6 Ιανουαρίου 2003, η πτήση Θεσσαλονίκη-Αθήνα.
Με τα χρώματα της Hellenic Star Airways πέταξαν τα ακόλουθα αεροσκάφη:
  • SX-BNA DeHAVILLAND DHC-7-102
  • SX-BTD SAAB 340B
  • SX-BTE SAAB 340B
  • N250GE BOEING B737-3M8 NTU

To πρόγραμμα των πτήσεων εσωτερικού της εταιρείας (stand: 2002)





Εαν καποιος αναγνωστης εχει επιπλεον, ή διορθωτικες πληροφοριες, παρακαλειται να επικοινωνησει μαζι μου! Ευχαριστω!

Beliebte Posts aus diesem Blog

Τραγικό αεροπορικό δυστύχημα στην Τρίπολη με έναν επιζόντα

Συνολικά 104 άνθρωποι -93 επιβάτες και 11 μέλη πληρώματος- σκοτώθηκαν το πρωί κατά τη συντριβή λιβυκού αεροσκάφους στο αεροδρόμιο της Τρίπολης, μετέδωσε το τηλεοπτικό δίκτυο Al Arabiya. Το δυστύχημα συνέβη στις 06:10 τοπική ώρα (07:10 ώρα Ελλάδας), καθώς το αεροσκάφος αντιμετώπισε πρόβλημα κατά την προσγείωση. Πρόκειται για την πτήση 8U771 της λιβυκής αεροπορικής εταιρείας Afriqiyah Airways που εκτελούνταν με ένα Αirbus A330-202 (σύμφωνα με πρώτες πληροφορίες πρόκειται για το 5A-ONG cn 1024, πρώτη πτήση στις 12/08/2009 ), η οποία είχε αναχωρήσει από το Γιοχάνεσμπουργκ της Νότιας Αφρικής. Σε ανακοίνωσή της, στην επίσημη ιστοσελίδα της, η αεροπορική εταιρεία δεν επιβεβαιώνει τις πληροφορίες για τον αριθμό των θυμάτων και αναφέρει ότι βρίσκεται σε εξέλιξη επιχείρηση διάσωσης. Σύμφωνα με νεότερες πληροφορίες, έ να αγόρι οκτώ ετών από την Ολλανδία, σύμφωνα με πηγές του αεροδρομίου της Τρίπολης, είναι ο μοναδικός επιζών του τραγικού δυστυχήματος. Το ενδεχόμενο τρομοκρατικής ενέργειας απέκ...

Εννέα άγονες γραμμές σε Olympic Air και Sky Express

Στις αεροπορικές εταιρείες Olympic Air και Sky Express ανατέθηκε τελικά από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, το έργο των δρομολογίων προς τους εννιά προορισμούς των λεγόμενων «άγονων γραμμών» που αφαιρέθηκαν πρόσφατα από την εταιρία Athens Airways, η οποία κηρύχθηκε έκπτωτη. Σύμφωνα με την ΥΠΑ, το μεταφορικό έργο για το διάστημα από 1-6-2010 έως 31-3-2012 κατακυρώθηκε στην Olympic Air για τις γραμμές από Αθήνα για Κάρπαθο, Κύθηρα, Σκιάθο και Ικαρία και αντίστροφα. Στην Sky Express κατακυρώνονται οι γραμμές:     * Αθήνα - Μυτιλήνη - Χίος - Σάμος - Ρόδος,     * Αλεξανδρούπολη - Σητεία     * Άκτιο - Σητεία     * Αθήνα - Σκύρος και     * Θεσσαλονίκη - Σκύρος Εξάλλου, στην ανακοίνωση της ΥΠΑ διευκρινίζεται ότι λόγω αντικειμενικής αδυναμίας της OLYMPIC AIR, συνεπεία της ανάγκης ανασχεδιασμού του πτητικού της προγράμματος εντός εξαιρετικά περιορισμένου χρονικού διαστήματος, να εξυπηρετήσει την γραμμή Αθήνα -...

4 και 5 MAIOY 2010 - ΜΑΤΑΙΩΣΗ ΠΤΗΣΕΩΝ

ΛΟΓΩ ΤΗΣ 48ΩΡΗΣ ΑΠΕΡΓΙΑΣ ΠΟΥ ΕΞΗΓΓΕΙΛΕ Η ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ (ΟΣΥΠΑ) ΓΙΑ ΤΙΣ 4 ΚΑΙ 5 ΜΑΙΟΥ 2010 ΚΑΙ ΤΗΣ 24ΩΡΗΣ ΑΠΕΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΕΛΕΓΚΤΩΝ ΕΝΑΕΡΙΑΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 5 ΜΑΪΟΥ 2010, Η ATHENS AIRWAYS ΑΝΑΓΚΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΜΑΤΑΙΩΣΕΙ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΠΤΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ 4 ΚΑΙ 5 ΜΑΪΟΥ 2010. ΟΛΟΙ ΟΙ ΕΠΙΒΑΤΕΣ ΘΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΘΟΥΝ ΜΕ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΠΤΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ATHENS AIRWAYS. ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΕΙΤΕ ΜΕ ΤΙΣ ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ ΘΕΣΕΩΝ ΣΤΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ 801 801 4000 ή +30 210 6696600. πηγή: Athens Airways