Direkt zum Hauptbereich

Ελληνικες αεροπορικες εταιρειες: HELLENIC Airlines [ - failed - ]

H HELLENIC Airlines [Κωδικοι - / HLN] ηταν μια κλασικη περιπτωση αεροπορικης εταιρειας-πυροτεχνημα. Εμφανιστηκε ξαφνικα, αναλυοντας την προκαλεσε σουσουρο με την υπαρξη και τα στοιχεια που την αποτελουσαν, και εσβησε πριν φτασει στο απογειο της. Ιδρυθηκε τελη 1992, λιγο μετα τη νομοθετικη ρυθμιση για την απελευθερωση των αεροπορικων συκοινωνιων και υπεβαλε αιτηση αδειας εκμεταλλευσης στην ΥΠΑ τον Δεκεμβριο του ιδιου ετους, οντας μια απο τις πρωτες εταιρειες στον Ελλαδικο χωρο. Ειχε αρχικα δηλωσει ενα και μοναδικο αεροσκαφος, ενα BAC 1-11-215AU (SX-BAR cn 096) με το οποιο σκοπευε να ξεκινησει πτησεις τσαρτερ. Βασει του νομου που ισχυε τοτε, η εταιρεια ειχε πληρωσει ηδη το 51% του αεροσκαφους σε μετρητα ωστε να μπορει να αποδειξει οτι της ανηκει, ωστε να πληροι την βασικη προυποθεση για την εκδοση αδειας. Οι ιδιαιτεροτητες του σκαφους ηταν αρκετες. Πηρε απο την ΥΠΑ το ελληνικο νηολογιο του, το οποιο δεν αναρτηθηκε ποτε επανω στο αεροσκαφος. Το συγκεκριμενο αεροσκαφος ηταν το πρωτο single aisle jet που νηολογηθηκε στην Ελλαδα και δεν ανηκε στην Olympic Airways. Περασε απο γενικο ελεγχο στην ΕΑΒ, η οποια τεχνικα του εδωσε το ΟΚ. Αλλα η ΥΠΑ ειχε ενα προβλημα με τον τυπο, διοτι ηταν παλιος και οι κινητηρες του τεχνολογιας δεκαετειας 60 δεν πληρουσαν σε καμμια περιπτωση τις ευρωπαικες προδιαγραφες ηχορυπανσης. Η εταιρεια ειχε παραγγειλει και 2 Boeing Β727-200 (Β727-231 Ν590CA και Β727-251 Ν268US). H ΥΠΑ δεν εδωσε τελικα ποτε την αδεια της για το πρωτο (αλλα ουτε και για τα αλλα 2), το οποιο ποτε δεν απογειωθηκε, εστω για δοκιμαστικη πτηση. Ειχε παρει μεν τα χρωματα της εταιρειας, αλλα αυτο ηταν. Απο το 1993 μεχρι σημερα αλλαζε συνεχεια θεσεις στο αεροδρομιο του Ελληνικου. Ο ιδιοκτητης ποτε δεν εμφανιστηκε να το παραλαβει, η να φροντισει την απομακρυνση του. Ετσι το αεροσκαφος κατασχεθηκε απο την ΥΠΑ το 1995. Σιγα σιγα αρχισαν να αφαιρουνται τα εξαρτηματα και οι κινητηρες του αεροσκαφους, γιατι ηταν πολυτιμα ανταλλακτικα. Καποιοι εκφραζοντας τις καλιτεχνικες τους ανησυχιες, ζωγραφισαν διπλα στο „HELLENIC“ ενα „Ο“, η ενα „ΥΠΑ“, ενιοτε ομως και „HCAAκαι αναμεσα στις δυο λεξεις το σημα του φορεα, στην προσπαθεια να δειξουν την κατασταση της υπηρεσιας. Σημερα ειναι πλεον ενα κουφαρι παρατημενο κοντα στα Β727 της Ολυμπιακης (ο,τι απεμεινε και απο αυτα).

Με την ιστορια της εταιρειας συνδεθηκαν τα παρακατω αεροσκαφη:
  • N268US Boeing B727-251 NTU
  • N590CA Boeing B727-231 NTU
  • SX-BAR BAC 1-11-215AU NTU
Εαν καποιος αναγνωστης εχει επιπλεον, ή διορθωτικες πληροφοριες, παρακαλειται να επικοινωνησει μαζι μου! Ευχαριστω!

Beliebte Posts aus diesem Blog

Τραγικό αεροπορικό δυστύχημα στην Τρίπολη με έναν επιζόντα

Συνολικά 104 άνθρωποι -93 επιβάτες και 11 μέλη πληρώματος- σκοτώθηκαν το πρωί κατά τη συντριβή λιβυκού αεροσκάφους στο αεροδρόμιο της Τρίπολης, μετέδωσε το τηλεοπτικό δίκτυο Al Arabiya. Το δυστύχημα συνέβη στις 06:10 τοπική ώρα (07:10 ώρα Ελλάδας), καθώς το αεροσκάφος αντιμετώπισε πρόβλημα κατά την προσγείωση. Πρόκειται για την πτήση 8U771 της λιβυκής αεροπορικής εταιρείας Afriqiyah Airways που εκτελούνταν με ένα Αirbus A330-202 (σύμφωνα με πρώτες πληροφορίες πρόκειται για το 5A-ONG cn 1024, πρώτη πτήση στις 12/08/2009 ), η οποία είχε αναχωρήσει από το Γιοχάνεσμπουργκ της Νότιας Αφρικής. Σε ανακοίνωσή της, στην επίσημη ιστοσελίδα της, η αεροπορική εταιρεία δεν επιβεβαιώνει τις πληροφορίες για τον αριθμό των θυμάτων και αναφέρει ότι βρίσκεται σε εξέλιξη επιχείρηση διάσωσης. Σύμφωνα με νεότερες πληροφορίες, έ να αγόρι οκτώ ετών από την Ολλανδία, σύμφωνα με πηγές του αεροδρομίου της Τρίπολης, είναι ο μοναδικός επιζών του τραγικού δυστυχήματος. Το ενδεχόμενο τρομοκρατικής ενέργειας απέκ...

Εννέα άγονες γραμμές σε Olympic Air και Sky Express

Στις αεροπορικές εταιρείες Olympic Air και Sky Express ανατέθηκε τελικά από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, το έργο των δρομολογίων προς τους εννιά προορισμούς των λεγόμενων «άγονων γραμμών» που αφαιρέθηκαν πρόσφατα από την εταιρία Athens Airways, η οποία κηρύχθηκε έκπτωτη. Σύμφωνα με την ΥΠΑ, το μεταφορικό έργο για το διάστημα από 1-6-2010 έως 31-3-2012 κατακυρώθηκε στην Olympic Air για τις γραμμές από Αθήνα για Κάρπαθο, Κύθηρα, Σκιάθο και Ικαρία και αντίστροφα. Στην Sky Express κατακυρώνονται οι γραμμές:     * Αθήνα - Μυτιλήνη - Χίος - Σάμος - Ρόδος,     * Αλεξανδρούπολη - Σητεία     * Άκτιο - Σητεία     * Αθήνα - Σκύρος και     * Θεσσαλονίκη - Σκύρος Εξάλλου, στην ανακοίνωση της ΥΠΑ διευκρινίζεται ότι λόγω αντικειμενικής αδυναμίας της OLYMPIC AIR, συνεπεία της ανάγκης ανασχεδιασμού του πτητικού της προγράμματος εντός εξαιρετικά περιορισμένου χρονικού διαστήματος, να εξυπηρετήσει την γραμμή Αθήνα -...

4 και 5 MAIOY 2010 - ΜΑΤΑΙΩΣΗ ΠΤΗΣΕΩΝ

ΛΟΓΩ ΤΗΣ 48ΩΡΗΣ ΑΠΕΡΓΙΑΣ ΠΟΥ ΕΞΗΓΓΕΙΛΕ Η ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ (ΟΣΥΠΑ) ΓΙΑ ΤΙΣ 4 ΚΑΙ 5 ΜΑΙΟΥ 2010 ΚΑΙ ΤΗΣ 24ΩΡΗΣ ΑΠΕΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΕΛΕΓΚΤΩΝ ΕΝΑΕΡΙΑΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 5 ΜΑΪΟΥ 2010, Η ATHENS AIRWAYS ΑΝΑΓΚΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΜΑΤΑΙΩΣΕΙ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΠΤΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ 4 ΚΑΙ 5 ΜΑΪΟΥ 2010. ΟΛΟΙ ΟΙ ΕΠΙΒΑΤΕΣ ΘΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΘΟΥΝ ΜΕ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΠΤΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ATHENS AIRWAYS. ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΕΙΤΕ ΜΕ ΤΙΣ ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ ΘΕΣΕΩΝ ΣΤΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ 801 801 4000 ή +30 210 6696600. πηγή: Athens Airways