H Galaxy Airways [Κωδικοι 9G / GLX] ιδρυθηκε το 1999 απο την αλιευτικη εταιρεια Ξιφιας Α.Ε, που ειχε συμμετοχη 75%. Γενικος υπευθυνος ηταν ο κ. Κοκμοτος. Ξεκινησε την αναζητηση πιλοτων τελη Ιουνιου και τις πτησεις απο την Καβαλα, την 31η Αυγουστου του 1999 με ενα Boeing Β737-430 (SX-BFV) μισθωμενο απο την Flightlease. Τον Μαρτιο του 2000 απασχολουσε συνολικα 60 ατομα (αναμεσα τους 5 μηχανικους, 8 ιπταμενο προσωπικο και 16 ατομα προσωπικο καμπινας). Λογω της οικονομικης πολιτικης της, με πολυ χαμηλους ναυλους καταφερε να μεταφερει μεχρι το τελος του ετους περιπου 140.000 επιβατες. Σε αυτο συνεβαλε βεβαιως (εστω και καπως περιορισμενα) και η προσθηκη ενος 2ου αεροσκαφους, ενος Boeing B737-5K5 (SX-BFP), το οποιο ειχε μισθωσει απο την DEFAG και προστεθηκε στον στολο στις 12.12.1999.
Τον Σεπτεμβριο του 2000 η εταιρεια ανακοινωνει οτι σταματαει πλεον τις προγραμματισμενες πτησεις (στο τελος της παρουσιασης υπαρχει λιστα) και οτι ξεκιναει τις πτησεις τσαρτερ. Ο αγγλικος tour operator Golden Sun Holidays αγορασε το 43% της Galaxy στις αρχες Οκτωβριου 2000, αυξανοντας το κεφαλαιο ετσι σε 3 δις δραχμες. Σε μια προσπαθεια εξαπλωσης της επιχειρηματικης δραστηριοτητας της, τελη Νοεμβριου 2000 υπεγραψε συμφωνια με την Pacific Airlines απο το Βιετναμ, για να εκτελει για λογαριασμο της καθημερινες πτησεις αναμεσα στην Σαιγκον, το Ανοι, την Ταιπει και την Ταιβαν. Ειναι αγνωστο αν τελικα εγινε εστω και μια πτηση. 
Στις 05.05.2000 η εταιρεια προσεθεσε το τριτο της αεροσκαφος, ενα Boeing B737-4Q8 (SX-BFA) στον στολο. Στις 31.05.2001 η ΥΠΑ ανακαλεσε την αδεια εκμεταλλευσης της Galaxy λογω των χρεων της εταιρειας, ενω ειχαν ακουστει (ανεπιβεβαιωτα) αιχμες για αυξανομενα τεχνικα προβληματα. Το SX-BFP πηρε τελη Αυγουστου το νεο λιβερι του ομιλου της Hapag Lloyd,TUI, κρατωντας το ελληνικο νηολογια για μια εβδομαδα.
Στις 5 Νοεμβριου 2001 η εταιρεια η οποια υπηρχε πλεον υπο καθεστως περιορισμενης επιχειρησιακης ικανοτητας (λογω της ανακλησης της αδειας απο την ΥΠΑ) ανακοινωνει οτι προσανατολιζεται στην αλλαγη του ιδιοκτησιακου της καθεστωτως και αποχωρηση απο την Ξιφιας Α.Ε.
Η Ξιφιας Α.Ε. αναφορικα με την ανακληση της αδειας απο την ΥΠΑ ειχε ανακοινωσει οτι «ποτε και σε κανεναν ελεγχο απο τις αρμοδιες υπηρεσιες δεν ειχαν εντοπιστει τεχνικα προβληματα με τα αεροσκαφη». Διεψευσε τις φημες που ηθελαν ενα αεροσκαφος να εχει κατασχεθει το 2000 απο τις γερμανικες αρχες λογω χρεων.
Τελικα τα σχεδια δεν πραγματοποιηθηκαν, γιατι αναμεσα στα αλλα η Galaxy διεκδικουσε ποσο απο την εκκαθαριση του μερους που αφορουσε την δραστηριοτητα των τακτικων πτησεων, μεγαλυτερο απο τη συμμετοχη της Ξιφιας Α.Ε. στην εταιρεια (παρα το γεγονος οτι υπηρχαν στοιχεια μονο για το 1999, μιας και για το 2000 και λογικα και για το 2001 δεν ειχαν τελειωσει οι σχετικοι ελεγχοι, οποτε δεν μπορουσε η Ξιφιας Α.Ε. να αναφερει κατι σχετικο). Τελη 2001 η εταιρεια επαψε να υπαρχει.
Η Galaxy Airways ειχε εκτελεσει πτησεις (προγραμματισμενες και charter) απο Καβαλα, Θεσσαλονικη, Αθηνα, Κερκυρα Πρεβεζα προς: Μοναχο, Βερολινο, Κολωνια, Στουτγκαρδη, Ντυσσελντορφ, Νυρεμβεργη, Παρισι, Βασιλεια, Μαντσεστερ.
Με τα χρωματα της εταιρειας πεταξαν τα ακολουθα αεροσκαφη:
  • SX-BFA BOEING B737-4Q8
  • SX-BFP BOEING B737-5K5
  • SX-BFV BOEING B737-430


Εαν καποιος αναγνωστης εχει επιπλεον, ή διορθωτικες πληροφοριες, παρακαλειται να επικοινωνησει μαζι μου! Ευχαριστω!
Hi there!

Blog Archive