Direkt zum Hauptbereich

Ελληνικες αεροπορικες εταιρειες: EuroAir [ - closed - ]

H EURO AIR Ltd [Κωδικοι 6M / EUP] ιδρύθηκε το 1992 ως εταιρεία συντήρησης μικρών αεροσκαφών γενικής αεροπορίας. Το 1995 η εταιρεία πήρε άδεια εκμετάλευσης για μικρά αεροσκάφη, που της επέτρεπε να εκτελεί αεροδιακομιδές ασθενών, μεταφορές επιβατών, ταχυδρομείου, και εμπορευμάτων. Αρχικά εκτελούσε ναυλωμένες πτήσεις κυρίως για επιχειρηματίες. Κατείχε άδεια Αερομεταφορέα (AOC) σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία JAR-OPS1 και διέθετε TRTO με έγκριση για εκπαίδευσης πληρωμάτων από την EASA. Το τμήμα συντηρήσης αεροσκαφών ήταν εγκεκριμένο από την Ευρωπαϊκή Αεροπορική Αρχή (EASA) σύμφωνα με τις απαιτήσεις του Ρart 145. Επίσης η EuroΑir ήταν πλήρης μέλος τις Ένωσης Ευρωπαϊκών Αεροπορικών Εταιρειών και η μοναδική Αεροπορική Ελληνική εταιρεία με πιστοποιητικό ποιότητας ISO 9001. Μέχρι το 2002 πετούσε με διάφορα αεροπλάνα, αλλά κυρίως με PIPER PA.31 350 NAVAJO CHIEFTAIN. Εκείνο το έτος εξαγορασε την εταιρεια ΤΕΑ (TransEuropean Airlines) εντάσσοντας το αεροσκάφος της εταιρείας, ένα EMBRAER 110P2 BANDEIRANTE (SX-BNL) στον στόλο της. Με την ένταξη του αεροσκάφους εγινε και η μετατροπή της άδειας εκμετάλλευσης που επέτρεπε στην εταιρεία την μεταφορά περισσότερων επιβατών. Εκείνη την εποχή είχε και 2 ελικόπτερα στον στόλο της (λεπτομέριες στη λίστα στο τέλος). Στις 4 Νοεμβρίου 2004 η BAe Systems ανακοίνωσε ότι έκλεισε συμφωνία με την εταιρεία για τη μίσθωση τριών  BRITISH AEROSPACE ATP. Το πρώτο έφτασε νωρίτερα από την ανακοίνωση της BAe Systems, και δη τέλη Σεπτεμβρίου στο αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος. Το αεροσκάφος αυτό (αρχικά σαν G-MANM και μετά SX-BTK) πέρα από κάποια δοκιμαστικά run ups δεν έκανε καμμία πτήση για την εταιρεία και την άφησε αρχές 2005. Τα άλλα δύο αεροσκάφη (G-MANG και G-MANO) δεν παραδόθηκαν ποτέ. Ο λόγος ήταν ότι η εταιρεία αντιμετώπιζε οικονομικές δυσκολίες και η ΥΠΑ δεν ήταν πρόθυμη να κάνει αλλαγή στην άδεια εκμετάλλευσης. Το SX-BNL είχε σταλεί στις αρχές του έτους στο Kemble για συντήρηση και δεν γύρισε ποτέ, μιας και η εταιρεία δεν ήταν σε θέση να την πληρώσει. Αυτό το αεροσκάφος χρησιμοποιείται ακόμα και σήμερα από την πυροσβεστική του αεροδρομίου για ασκήσεις, «φορώντας» και ένα δεύτερο νηολογιο, το ταιριαστό G-FIRE.
Η εταιρεία συνέχιζε τις σποραδικές ναυλωμένες πτήσεις της με τα μικρότερα αεροσκάφη της.  Το καλοκαίρι του 2006 άρχισε να εκτελεί τσάρτερ δρομολόγια μεταξύ Αθήνας και Σκιάθου, με κάποια σχετική συχνότητα χρησιμοποιώντας ένα από την Κροατία μισθωμένο Let-410 (9A-BTC). Η μίσθωση κράτησε ίσα ίσα για το καλοκαίρι και γύρισε σύντομα πίσω.
Τον Μάρτιο του 2007 η εταιρεία παρέλαβε ενα πρώτο McDONNELL DOUGLAS MD-83 (SX-BEU) με το οποίο εκτελούσε τσάρτερ πτήσεις για την ελληνοεσθονική JPAir (η οποία πάλι εκτελούσε τις πτήσεις αυτές για άλλες εταιρείες!), ενώ τον Ιούλιο του ίδιου έτους παρέλαβε ένα ακόμα McDONNELL DOUGLAS MD-83 (SX-BEV) το οποίο πέταξε αποκλειστικά ναυλωμένο από τη HellasJet (η οποία εκτελούσε με αυτό πτήσεις και για την Olympic Airlines). Την συντήρηση του πρώτου την ανέλαβε η EAS, ενώ για το SX-BEV είχε κλειστεί συμφωνία με την SAS στο Malmö! Σε αυτό το στάδιο η εταιρεία σκόπευε να εντάξει άλλα 3 αεροσκάφη ίδιου τυπου. Σύντομα η εταιρεία αντιμετώπιζε και πάλι προβλήματα ρευστότητας. Το SX-BEU σε κάποια φάση πήγε στο αεροδρόμιο Arlanda για συντήρηση και έμεινε όλο το χειμώνα του 2008. Στα μέσα Ιανουαρίου 2009 η εταιρεια σταμάτησε τις πτήσεις, επιβεβαιώνοντας τις φήμες που κυκλοφορουσαν από τις αρχές του καλοκαιριού του 2008. Η ΥΠΑ ανακάλεσε την άδεια εκμετάλλευσης της εταιρείας στις 16.03.2009 και από τότε δεν έγινε γνωστή κάποια προσπάθεια επανέναρξης εργασιών της εταιρείας.
Η εταιρεία εκτέλεσε με το MD-83 πτήσεις από Αθήνα, Ηράκλειο, Ρόδο προς: Μόσχα, Αττάλεια, Φάρο, Βιέννη, Ρώμη, Στοκχόλμη, Βερόνα, Πράγα, Ζυρίχη, Βάστερας, Βρυξέλλες, Μάντσεστερ, Στρασβούργο, Μαδρίτη, Σάννον, Μιλάνο, Κολωνία, Ντύσσελντορφ, Τουλούζη (για λογαριασμό της Aegean Airlines), Παρίσι, Μπέργκαμο, Σαρλερουά και αλλού.
Με την εταιρεία πέταξαν τα ακόλουθα αεροσκάφη:
  • 9A-BTC LET L-410UVP-E TURBOLET
  • G-MANG BRITISH AEROSPACE ATP
  • G-MANM BRITISH AEROSPACE ATP
  • G-MANO BRITISH AEROSPACE ATP
  • SX-AJQ CESSNA 310Q
  • SX-APP PIPER PA.31 350 NAVAJO CHIEFTAIN
  • SX-BEU MC DONNELL DOUGLAS MD-83
  • SX-BEV MC DONNELL DOUGLAS MD-83
  • SX-BFL PIPER PA.31 350 NAVAJO CHIEFTAIN
  • SX-BMS PIPER PA.31 350 NAVAJO CHIEFTAIN
  • SX-BNI PIPER PA.31P PRESSURIZED NAVAJO
  • SX-BNL EMBRAER 110P2 BANDEIRANTE
  • SX-BTK BRITISH AEROSPACE ATP
  • SX-HNT ROBINSON 22 BETA
  • SX-HTN ROBINSON R44
Εαν καποιος αναγνωστης εχει επιπλεον, ή διορθωτικες πληροφοριες, παρακαλειται να επικοινωνησει μαζι μου! Ευχαριστω!

Beliebte Posts aus diesem Blog

Εννέα άγονες γραμμές σε Olympic Air και Sky Express

Στις αεροπορικές εταιρείες Olympic Air και Sky Express ανατέθηκε τελικά από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, το έργο των δρομολογίων προς τους εννιά προορισμούς των λεγόμενων «άγονων γραμμών» που αφαιρέθηκαν πρόσφατα από την εταιρία Athens Airways, η οποία κηρύχθηκε έκπτωτη. Σύμφωνα με την ΥΠΑ, το μεταφορικό έργο για το διάστημα από 1-6-2010 έως 31-3-2012 κατακυρώθηκε στην Olympic Air για τις γραμμές από Αθήνα για Κάρπαθο, Κύθηρα, Σκιάθο και Ικαρία και αντίστροφα. Στην Sky Express κατακυρώνονται οι γραμμές:     * Αθήνα - Μυτιλήνη - Χίος - Σάμος - Ρόδος,     * Αλεξανδρούπολη - Σητεία     * Άκτιο - Σητεία     * Αθήνα - Σκύρος και     * Θεσσαλονίκη - Σκύρος Εξάλλου, στην ανακοίνωση της ΥΠΑ διευκρινίζεται ότι λόγω αντικειμενικής αδυναμίας της OLYMPIC AIR, συνεπεία της ανάγκης ανασχεδιασμού του πτητικού της προγράμματος εντός εξαιρετικά περιορισμένου χρονικού διαστήματος, να εξυπηρετήσει την γραμμή Αθήνα -...

Τραγικό αεροπορικό δυστύχημα στην Τρίπολη με έναν επιζόντα

Συνολικά 104 άνθρωποι -93 επιβάτες και 11 μέλη πληρώματος- σκοτώθηκαν το πρωί κατά τη συντριβή λιβυκού αεροσκάφους στο αεροδρόμιο της Τρίπολης, μετέδωσε το τηλεοπτικό δίκτυο Al Arabiya. Το δυστύχημα συνέβη στις 06:10 τοπική ώρα (07:10 ώρα Ελλάδας), καθώς το αεροσκάφος αντιμετώπισε πρόβλημα κατά την προσγείωση. Πρόκειται για την πτήση 8U771 της λιβυκής αεροπορικής εταιρείας Afriqiyah Airways που εκτελούνταν με ένα Αirbus A330-202 (σύμφωνα με πρώτες πληροφορίες πρόκειται για το 5A-ONG cn 1024, πρώτη πτήση στις 12/08/2009 ), η οποία είχε αναχωρήσει από το Γιοχάνεσμπουργκ της Νότιας Αφρικής. Σε ανακοίνωσή της, στην επίσημη ιστοσελίδα της, η αεροπορική εταιρεία δεν επιβεβαιώνει τις πληροφορίες για τον αριθμό των θυμάτων και αναφέρει ότι βρίσκεται σε εξέλιξη επιχείρηση διάσωσης. Σύμφωνα με νεότερες πληροφορίες, έ να αγόρι οκτώ ετών από την Ολλανδία, σύμφωνα με πηγές του αεροδρομίου της Τρίπολης, είναι ο μοναδικός επιζών του τραγικού δυστυχήματος. Το ενδεχόμενο τρομοκρατικής ενέργειας απέκ...

4 και 5 MAIOY 2010 - ΜΑΤΑΙΩΣΗ ΠΤΗΣΕΩΝ

ΛΟΓΩ ΤΗΣ 48ΩΡΗΣ ΑΠΕΡΓΙΑΣ ΠΟΥ ΕΞΗΓΓΕΙΛΕ Η ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ (ΟΣΥΠΑ) ΓΙΑ ΤΙΣ 4 ΚΑΙ 5 ΜΑΙΟΥ 2010 ΚΑΙ ΤΗΣ 24ΩΡΗΣ ΑΠΕΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΕΛΕΓΚΤΩΝ ΕΝΑΕΡΙΑΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 5 ΜΑΪΟΥ 2010, Η ATHENS AIRWAYS ΑΝΑΓΚΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΜΑΤΑΙΩΣΕΙ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΠΤΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ 4 ΚΑΙ 5 ΜΑΪΟΥ 2010. ΟΛΟΙ ΟΙ ΕΠΙΒΑΤΕΣ ΘΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΘΟΥΝ ΜΕ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΠΤΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ATHENS AIRWAYS. ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΕΙΤΕ ΜΕ ΤΙΣ ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ ΘΕΣΕΩΝ ΣΤΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ 801 801 4000 ή +30 210 6696600. πηγή: Athens Airways