H ELECTRA Airlines [Κωδικοι - / ELD] ιδρυθηκε το 2000, οταν η βελγικη ΥΠΑ αρνηθηκε την ανανεωση της αδειας εκμεταλλευσης της SkyJet Inc. Προεδρος ηταν ο κ. Καβαδιας. Τα MDD DC-10 που χρησιμοποιησε ηταν της SkyJet (2 μισθωμενα απο την Clipper Leasing, ενα απο την SkyJet) και εκτελουσε ναυλωμενες πτησεις σε διαφορους προορισμους στην Ευρωπη, ενω διεθετε τα αεροσκαφη της για μισθωση και στην παγκοσμια αγορα. Το πρωτο το παρελαβε στις 03.07.2000, ενα McDonnell Douglas DC-10-15 (SX-CVP – διαμορφωση 378 θεσεων). Στις 08.05.2001 παρελαβε το δευτερο της McDonnell Douglas DC-10-15 (SX-CVH – διαμορφωση 353 θεσεων). Με βαση αυτα τα 2 αεροσκαφη (στις 05.09.2001 παρελαβε ενα McDonnell Douglas DC-10-30F cargo [SX-CVC] εκδοση με μεγαλυτερη εμβελεια) εκανε βασεις κυριως στην Αγγλια, τη Νιγηρια, τη Σαουδικη Αραβια, αλλα η κυρια βαση της παρεμειναν οι Βρυξελλες. Η εταιρεια σχεδιαζε μεγαλωμα του στολου, προσθετοντας ομως μικροτερα αεροσκαφη. Το Νοεμβριο του 2002 ενεταξε στο στολο της ενα BOEING 757-2G5 (SX-BVN),μισθωμενο απο την Unicapital. Τον Ιανουαριο του 2003 προσεθεσε αλλο ενα ιδιου τυπου (SX-BVM), μισθωμενο απο την ιδια εταιρεια. Τον Μαρτιο του 2003 εκλεισε συμβολαιο διαρκειας 5 ετων με την Air Scotland
Στο Εδιμβουργο, στις 25 Απριλιου 2003 η βρετανικη ΥΠΑ (ΒΑΑ) καθηλωσε και κατεσχεσε προσωρινα τα 2 Boeing B757, λογω χρεων της εταιρειας για landing fees και εμειναν εκει περιπου εναν μηνα. Με αυτη την κινηση εσπασε και η συνεργασια με την Air Scotland. Καπου εκει η ελληνικη ΥΠΑ αρχισε να κανει ελεγχους στα οικονομικα της εταιρειας. 


Στις 20.06.2003 η ελληνικη ΥΠΑ αφαιρεσε το AOC της εταιρειας, λογω των υπερογκων χρεων της, σε υπηρεσιες και προσωπικο (για Μαιο και Ιουνιο), ενω ειχαν εντοπιστει τεχνικες ασυμφωνιες που δεν συμβαδιζαν με τα διεθνη στανταρ σε καποια αεροσκαφη. Τα αεροσκαφη καθηλωθηκαν οπου βρισκονταν, το SX-CVP δε μαλιστα στο Abidjan λιγες μερες πριν την αφαιρεση της αδειας, λογω καποιων ατυχων συμβαντων που ακολουθησαν την ακυρωση της πτησης απο Abidjan προς Jeddah (θανατος επιβατων, χωρις υπαιτιοτητα της εταιρειας ομως, αλλα οι αρχες ζητουσαν αποζημιωση απο την Electra). Δεν εγινε καποια προσπαθεια για επανεκκινηση εργασιων. Το SX-BVM εφυγε στις 24.10.2003 απο το Lasham με νηολογιο N451GX αλλα τα χρωματα της εταιρειας για Μαιαμι.

Η εταιρεια εκτελουσε ναυλωμενες πτησεις πρακτικα σε ολο τον κοσμο (αναλογα με τις μισθωσεις), απο Αθηνα, Ροδο κυριως προς Ακτη Ελεφαντοστου, Jeddah, Μαντσεστερ, Εδιμβουργο, Λονδινο, Palma de Mallorca, Γλασκωβη, Βρυξελλες, Μαλαγα, Αλικαντε, Βαρκελωνη, Τζιρονα, Νιουκαστλ, Μαδριτη, Οστενδη, Φαρο, Τενεριφη, Στουτγκαρδη, Παρισι, Σαρλερουα, Βιεννη και αλλου.

Τα ακολουθα αεροσκαφη πεταξαν με τα χρωματα της Electra Airlines:
  • SX-BVM BOEING 757-2G5
  • SX-BVN BOEING 757-2G5
  • SX-CPH MC DONNELL DOUGLAS DC-10-15 delivered as SX-CVP
  • SX-CVC MC DONNELL DOUGLAS DC-10-30F cargo
  • SX-CVH MC DONNELL DOUGLAS DC-10-15
  • SX-CVP MC DONNELL DOUGLAS DC-10-15
Εαν καποιος αναγνωστης εχει επιπλεον, ή διορθωτικες πληροφοριες, παρακαλειται να επικοινωνησει μαζι μου! Ευχαριστω!
Hi there!

Blog Archive