Η διατήρηση μονοπωλιακών καταστάσεων στον ευαίσθητο χώρο της επίγειας εξυπηρέτησης (ground handling) των αεροδρομίων αλλοιώνει κάθε έννοια διαφάνειας και υγιή ανταγωνισμού και έχει ως συνέπειες την χαμηλή ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών και την αύξηση του κόστους για το ελληνικό τουριστικό πακέτο.
Η πρόσφατη προκήρυξη διαγωνισμού για την επίγεια εξυπηρέτηση, από το Υπουργείο Μεταφορών & Επικοινωνιών, προβλέπει δυο εταιρείες στα αεροδρόμια Χανίων, Κω και Ζακύνθου, ενώ στα υπόλοιπα 31 αεροδρόμια προβλέπεται μια μόνο εταιρεία. Αυτό θα οδηγήσει πάλι σε μονοπωλιακές καταστάσεις και αθέμιτο ανταγωνισμό, αφού κανείς δεν θα εμποδίζει την εταιρεία που τελικά θα επικρατήσει να διαμορφώνει τιμές σε όποιο επίπεδο επιθυμεί, αλλά και να μπορεί να προσφέρει στις αεροπορικές εταιρείες πακέτο υπηρεσιών για όλα τα αεροδρόμια.
Να σημειωθεί ότι στα 5 αεροδρόμια (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο, Ρόδος, Κέρκυρα) όπου λειτουργεί σήμερα ο ανταγωνισμός, αφενός μεν υπάρχει σημαντική βελτίωση ποιότητας, αφετέρου δε έχει μειωθεί το κόστος για τις αεροπορικές εταιρίες κατά 25-28% περίπου, με προφανή θετική επίπτωση στη διαμόρφωση τη τιμής του τουριστικού πακέτου.
Ο ΣΕΤΕ έχει ζητήσει με σχετική επιστολή του στον Υπουργό Μεταφορών & Επικοινωνιών, κ. Ε. Στυλιανίδη τη δραστηριοποίηση δύο εταιρειών σε όλα τα κύρια διεθνή αεροδρόμια της χώρας, ώστε μέσω του ανταγωνισμού να προκύψουν τόσο ποιοτικά οφέλη, όσο και κυρίως, τιμολογιακά οφέλη, τα οποία θα βελτιώσουν την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουρισμού. Συγκεκριμένα, όπως στις περιπτώσεις των Χανίων, Ζακύνθου και Κω, όπου με ικανοποίηση διαπιστώνουμε την κατάργηση του μονοπωλίου, να γίνουν ανεξάρτητοι διαγωνισμοί και για τα τουριστικού ενδιαφέροντος αεροδρόμια της Σαντορίνης, Μυκόνου, Κεφαλονιάς, Σάμου και Μυτιλήνης.
Τα μονοπώλια, κρατικά ή ιδιωτικά, έχουν τις ίδιες αρνητικές επιπτώσεις στη διαμόρφωση του κόστους αλλά και στο επίπεδο των προσφερόμενων υπηρεσιών.

πηγη: sete.gr
Hi there!

Blog Archive