H Apollo Airlines [ Κωδικοι K6, PJ / AOA] ιδρυθηκε το 1994. Η εταιρεια πρωτοτυπησε (εστω και αθελα της) οταν αλλαχθηκε ο κωδικος ΙΑΤΑ απο PJ σε K6 (κατι για το οποιο δεν μαθευτηκε γιατι), ενω ο κωδικος ICAO ηταν ο ιδιος με την εταιρεια Alcon Servicios Aereos με εδρα το Μεξικο που προυπηρχε της Apollo, ενω λειτουργει ακομα και σημερα! Κατι τετοιο συμβαινει σπανια, και αυτη ειναι απο τις σπανιες περιπτωσεις. Η εταιρεια ξεκινησε τις πτησεις τον Μαρτιο του 1995 με ενα Airbus Α300Β4-203 (SX-BAY), το οποιο ειχε παραλαβει στις 4 του ιδιου μηνα. Στις 01.05.1995 παρελαβε το δευτερο της αεροσκαφος, ιδιου τυπου με νηολογιο SX-BAZ, ενω την 12.12.1995 παρελαβε το 3ο της (SX-BFI), επισης ιδιου τυπου. Με το περασμα της θερινης περιοδου η εταιρεια ειδε οτι με ναυλωμενες πτησεις δεν γεμιζαν τα αεροσκαφη. Ετσι απο τα τελη του 1995 αρχισε να εκτελει και προγραμματισμενα (τακτικα) δρομολογια. Απο το καλοκαιρι του 1996 ειχε βγαλει περιοδικο με το ονομα Apollorama. Εκεινη την περιοδο αρχισε να ψαχνει και για νεα αεροσκαφη, με μικροτερη χωρητικοτητα, με τα οποια θα εκτελουσε τα τακτικα κυριως δρομολογια. Καποιες πηγες αναφερουν οτι η εταιρεια ηθελε να αποκτησει 3 αεροσκαφη τυπου McDonnell Douglas MD-83, καποιες αλλες μιλανε για 4 αεροσκαφη του τυπου. Γεγονος ειναι οτι δεν εγινε ποτε καποια κινηση αποκτησης τους, μιας και στις αρχες Νοεμβριου 1996 η ΥΠΑ ανεκαλεσε την αδεια λειτουργειας (AOC) της εταιρειας, με επισημη αιτιολογια τα μεγαλα χρεη της απεναντι στην France Sogerma που ειχε αναλαβει την συντηρηση των αεροσκαφων. Το ειρωνικο στην υποθεση ηταν οτι μολις ειχαν τελειωσει οι προγραμματισμενες εργασιες συντηρησης και των 3 αεροσκαφων. Το SX-BFI επεστραφη στις 07.11.1996 στον ιδιοκτητη του ING Aviation Lease Ltd, ενω στις 01.12.1996 επεστραφησαν τα SX-BAY και SX-BAZ στην Airbus, απο την οποια τα ειχε μισθωσει η Apollo. Η επισημη πραξη ληξης του κυκλου εργασιων της εταιρειας επηλθε στις αρχες του 1997, ενω γινοταν ακομα προσπαθειες για τη σωτηρια της. - UPDATE -> Η ημερομηνια αρσης της αδειας εκμεταλλευσεως της εταιρειας ειναι η 04.02.1998, με βαση τα αρχεια της ιστοσελιδας του Ευρωπαικου Δικαιου. <- UPDATE -
Κατα γενικη ομολογια, το livery της Apollo ηταν μεν απο τα πιο λιτα, αλλα χαρακτηριστηκε απο τα πιο ομορφα σε κυριως ελληνικο αλλα και παγκοσμιο επιπεδο και χαρακτηριστηκε αμεσα σχεδον με το κλεισιμο της εταιρειας κλασικο.
Τα ακολουθα αεροσκαφη πεταξαν με την Apollo Airlines:

  • SX-BAY AIRBUS A300B4-203 cn 208 "City of Athens"
  • SX-BAZ AIRBUS A300B4-203 cn 210 "City of Thessaloniki"
  • SX-BFI AIRBUS A300B4-203 cn 204 "Isle of Crete"


Εαν καποιος αναγνωστης εχει επιπλεον, ή διορθωτικες πληροφοριες, παρακαλειται να επικοινωνησει μαζι μου! Ευχαριστω
Hi there!

Blog Archive