H εταιρεια «Αλέξανδρος Ο Μέγας Αεροπορική & Τουριστική ΑΕ», με το απλο διακριτικο Alexandair [ Κωδικοι - / AXN ], ιδρυθηκε το 2004 απο τον πρωην συνιδρυτη της Cronus Airlines (1995) και Galaxy Airways (1999) κ. Κοκμοτό που ηταν πρωην χειριστης της Πολεμικης Αεροποριας. Τα αρχικα σχεδια προεβλεπαν την εναρξη των (charter) πτησεων τον Ιουλιο του 2004. Για καποιους μη κοινοποιημενους και αδιευκρινιστους ομως λογους, το αεροσκαφος, ενα McDonnell Douglas MD-82 (SX-BMP), δε μισθωθηκε παρα μονο τελη Ιανουαριου 2005, ενω το ιδιο το αεροσκαφος εφτασε σε ελληνικο εδαφος την 26η Απριλου του ιδιου ετους. Την τεχνικη συντηρηση του αεροσκαφους ειχε αναλαβει η SAS Technical Service στο αεροδρομιο Arlanda.
Οι πληροτητες στις αρχες της λειτουργειας της εταιρειας μπορουν να χαρακτηριστουν καλες. Συντομα αρχισαν τα προβληματα με το αεροσκαφος, το οποιο εμεινε αρχικα για μια μερα καθηλωμενο στο εδαφος με εντολη της ΥΠΑ στις 20 Αυγουστου 2005, λογω του οτι κριθηκε τεχνικα ακαταλληλο. Την επομενη μερα η εταιρεια ελαβε και παλι AOC περιορισμενης διαρκειας μεχρι το τελος του μηνα απο την ΥΠΑ. Παραλληλα και λιγο νωριτερα οι γαλλικες αρχες ειχαν απαγορευσει τις πτησεις της εταιρειας προς Γαλλια, για λογους τεχνικης ασφαλειας. Στην εκθεση FILOXENIA 2005, η εταιρεια παρουσιασε ενα νεο ονομα και δη „Alexandros Airlines“. Το ονομα αυτο δεν μεταφερθηκε ποτε ουτε στην ιστοσελιδα ουτε και στο αεροσκαφος.
Οι πρωτες φημες για την καθηλωση της εταιρειας λογω χρεων, ακουγονται στους αεροπορικους κυκλους το χειμωνα του 2005. Αρχες Δεκεμβριου 2005 ομως ανακοινωνεται η προθεση της εταιρειας για εκτελεση ναυλωμενων πτησεων απο Θεσσαλονικη προς Μοναχο, αρχης γενομενης την 17.12.2005. Στα τελη του ιδιου μηνα τα σχεδια διαγραφονται γιατι δεν υπηρξε συμφωνια με το τοπικο γραφειο Stefan Reisen. Τον Ιανουαριο του 2006 μαθαινεται οτι η εταιρεια θα χρησιμοποιει για τους επομενους 3 μηνες σαν βαση τη Θεσσαλονικη και οχι το Ηρακλειο. Τον Οκτωβριο του 2006 διαρρεει οτι τα πληρωματα ειχαν να πληρωθουν απο τον Αυγουστο του ιδιου ετους. Πολλα ακουγονται, χωρις να ειναι κανεις σιγουρος για τιποτε. Το Νοεμβριο του 2006 το αεροσκαφος παει Σουηδια για συντηρηση και μενει εκει απο τον Φεβρουαριο μεχρι τον Αυγουστο του 2007 σε αποθηκευση. Η εταιρεια υπαρχει πλεον μονο στα χαρτια και κλεινει αρχες καλοκαιριου 2007 ενω το αεροσκαφος πηγαινει στην Khors Air. Η εταιρεια ηταν απο τους λογους που πολλοι σε αεροπορικους κυκλους μιλουσαν για «αρπαχτες» και εξαπατηση, κυριως λογω της ελλειψης οργανωσης, των διαφορων προβληματων, οικονομικης και τεχνικης φυσεως.
Η εταιρεια εκτελουσε ναυλωμενες πτησεις απο Αθηνα, Κερκυρα, Θεσσαλονικη, Ηρακλειο προς καθε δυνατο ευρωπαικο προορισμο, οπως: Μπολονια, Βαρσοβια, Ποζναν, Γκραζ, Ντυσσελντορφ, Λυον, Βαστερας (Σουηδια), Παλμα ντε Μαγιορκα, Στουτγκαρδη, Μαντσεστερ, Βιεννη, Λονδινο, Αννοβερο, Αμστερνταμ, Κοπεγχαγη, Ναντη, Βερολινο, Λιουμπλιανα, Ρωμη, Βρεστη, Ελσινκι, ενω πρεπει να ειχε εκτελεσει και καποιες πτησεις προς Μεση Ανατολη.
Η εταιρεια ειχε μονο ενα αεροσκαφος στη διαθεση της:

  • SX-BMP MC DONNELL DOUGLAS MD-82
Εαν καποιος αναγνωστης εχει επιπλεον, ή διορθωτικες πληροφοριες, παρακαλειται να επικοινωνησει μαζι μου! Ευχαριστω!
Hi there!

Blog Archive