H Air Greece [Κωδικοι JG / AGJ] ιδρυθηκε το 1994 απο κρητικους επιχειρηματιες ενω η πρωτη πτηση ηταν στις 1 Ιουλιου του ιδιου ετους. Ειχε ως βαση της το αεροδρομιο του Ηρακλειου, ενω μεχρι τον Σεπτεμβριο του 1995 ειχε μεταφερει 121.000 επιβατες με τα δυο ATR72-202 με τα οποια ξεκινησε, και ανεφερε πωλησεις $ 9.000.000 (ποσο εποχης). Λογω του τυπου του αεροσκαφους ηταν αμεσος ανταγωνιστης της Olympic Airways. Τον Οκτωβριο του 1995 σκοπευε να ενταξει στον στολο της αλλο ενα αεροσκαφος, ιδιου τυπου, το 1996, το οποιο το ενεταξε τελικα τον Απριλιο του 1997. Παραλληλα τελη του 1995 αναζητουσε συνεργατη στην ρουμανικη αγορα για επεκταση του δικτυου (με τεσσερις πτησεις την εβδομαδα απο Θεσσαλονικη για Βουκουρεστι), με το ονομα της Air Antares να εχει ακουστει, αλλα τα σχεδια παρεμειναν σχεδια. Στις αρχες του 1997 προχωρησε στην παραγγελια αλλων 3 νεοκατασκευασθεντων αεροσκαφων ενος ηδη υπαρχοντος, ολα τυπου ATR72-212A, τα οποια δεν παραδωθηκαν ποτε.
Αρχες του 1999 συμμετειχε σε ενα προγραμμα προβολης (Europe by αir) των ευρωπαικων αεροπορικων εταιρειων στις ΗΠΑ, μαζι με αλλες 14 περιφεριακες εταιρειες. Την ιδια εποχη απαχολουσε συνολικα 177 ατομα.
Τον Μαιο και τον Ιουνιο του 1999 ενεταξε στον στολο της απο ενα Fokker F100, μισθωμενα απο την TAT Leasing, ενω με αυτα εισηγαγε νεο λιβερι, πολυ λιγοτερο εντυπωσιακο απο αυτο των ATR72, που κρατησαν ομως το παλιο τους. Με αυτα τα αεροσκαφη ξεκινησε τις πτησεις εξωτερικου.

Την ανοιξη του 1999 εξαγοραστηκε το 51% της εταιρειας απο την MINOAN LINES, η οποια ομως δεν την κρατησε για πολυ, μιας και πουλησε τελη Οκτωβριου του ιδιου ετους το 54% της εταιρειας στην Aegean Airlines, η οποια μεχρι τα τελη Δεκεμβριου ειχε αγορασει το 96% της εταιρειας, με αποτελεσμα την ολοκληρωση της συγχωνευσης στις αρχες του 2000. Τα δυο Fokker F100 εφυγαν αμεσα απο τον στολο, τα δε ATR72 παρεμειναν στον στολο της Aegean μεχρι το 2003 οταν και τελειωσε η μισθωση τους.
Το ονομα της Air Greece εσβησε οριστικα απο τον ελληνικο ουρανο οταν τα αυτοκολλητα της εταιρειας, κολλημενα στα ATR που στο μεταξυ ειχαν παρει τα χρωματα του νεου ιδιοκτητη αφαιρεθηκαν την ανοιξη του 2001.
Η Air Greece εκτελεσε δρομολογια απο το Ηρακλειο προς αλλα ελληνικα νησια αλλα και ηπειρωτικες πολεις (Αθηνα, Θεσσαλονικη, Ροδο, Αραξο, Καβαλα, Μυτιληνη, Ιωαννινα, Σαντορινη, Χανια), ενω στο δικτυο του εξωτερικου ειχε το Βελιγραδι, Στουτγκαρδη, Κολωνια, Ντυσσελντορφ
Με τα χρωματα της Air Greece πεταξαν τα ακολουθα αεροσκαφη:
  • SX-BAO AEROSPATIALE - AERITALIA ATR 72-202
  • SX-BAP AEROSPATIALE - AERITALIA ATR 72-202
  • SX-BFK AEROSPATIALE - AERITALIA ATR 72-202
  • SX-BGL FOKKER F100
  • SX-BGM FOKKER F100
  • SX-BGK FOKKER F100 NTU reg. as SX-BGL
  • SX- . . . AEROSPATIALE - AERITALIA ATR 72-212A cn 468 NTU
  • SX- . . . AEROSPATIALE - AERITALIA ATR 72-212A cn 494 NTU
  • SX- . . . AEROSPATIALE - AERITALIA ATR 72-212A cn 498 NTU
  • SX- . . . AEROSPATIALE - AERITALIA ATR 72-212A cn 499 NTU
Εαν καποιος αναγνωστης εχει επιπλεον, ή διορθωτικες πληροφοριες, παρακαλειται να επικοινωνησει μαζι μου! Ευχαριστω!
Hi there!

Blog Archive