Direkt zum Hauptbereich

"Βροχή ενστάσεων" για τις 24 άγονες αεροπορικές γραμμές

«Βροχή ενστάσεων» κατατέθηκαν στο διαγωνισμό για την εκμετάλλευση των 24 άγονων αεροπορικών γραμμών της Ελλάδας.

Τα 35 εκατ. ευρώ, που συνοδεύουν την ετήσια κρατική επιδότηση των άγονων γραμμών, ώθησαν τις συμμετέχουσες εταιρείες (Olympic Air, Aegean Airlines, Athens Airways, Sky Express, Astra, Hellas Jet και CarpatAir) στην κατάθεση (τουλάχιστον) 37 ενστάσεων, καθιστώντας ακόμα πιο δύσκολο το έργο αξιολόγησης της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.
Στο «μικροσκόπιο» αεροσκάφη και τεχνική συντήρησή τους
Σε αεροπορική εταιρεία, οι ανταγωνιστές «επιτέθηκαν» με τον ισχυρισμό ότι τα ελικοφόρα αεροσκάφη που διαθέτει δεν είναι μισθωμένα με τη μέθοδο του dry lease, αλλά του wet lease, όπως επιτάσσει (σύμφωνα με τους ισχυρισμούς τους) ο διαγωνισμός. Η εν λόγω εταιρεία φημολογείται ότι διαμήνυσε την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, η οποία προκήρυξε το διαγωνισμό, ότι αν αποκλειστεί θα εξαντλήσει κάθε νόμιμο δικαίωμα και εκτός συνόρων (ΕΕ).

Σε άλλη εταιρεία, οι ανταγωνιστές μελέτησαν το πρόγραμμα συντήρησης των αεροσκαφών της, υποστηρίζοντας ότι δεν διαθέτει τον απαιτούμενο αριθμό αεροσκαφών για να εξυπηρετήσει τις άγονες γραμμές. Μάλιστα, θεωρούν ότι η εν λόγω εταιρεία, αν πάρει κάποιες άγονες γραμμές, θα εγκαταλείψει ταυτοχρόνως ορισμένες από τις τακτικές πτήσεις που έχει εξαγγείλει.

Διαφορετική αντιμετώπιση, από τους ανταγωνιστές της, έλαβε εταιρεία που υποστηρίζει ότι εισέρχεται δυναμικά στην εγχώρια αγορά. Ενστάσεις υποβλήθηκαν γύρω από το ιδιοκτησιακό της καθεστώς (μετοχική σύνθεση), αλλά και την αξιοπιστία των αεροσκαφών της. Μάλιστα, ανταγωνιστές ανέφεραν ότι τα αεροσκάφη που προμηθεύεται θεωρούνται παλιά και ότι η παραγωγή τους έχει σταματήσει εδώ και αρκετά χρόνια, με κίνδυνο την ασφάλεια των πτήσεών της (ελλιπής συντήρηση και ανταλλακτικά).

Ο χορός των ενστάσεων δεν σταματά όμως εδώ. Σε άλλο υποψήφιο βρέθηκε ότι στο φάκελο συμμετοχής ένας από τους βασικούς μετόχους δεν είχε προσκομίσει πιστοποιητικό ότι έχει καθαρό ποινικό μητρώο. Πάντως, το πιο σοβαρό παράπτωμα είχε να κάνει με το γεγονός ότι εταιρεία δεν είχε προσκομίσει εγγυητική επιστολή, κάτι το οποίο την απέκλεισε (ουσιαστικά) από τη πρώτη ημέρα του διαγωνισμού.
Τέσσερα χρόνια εκμετάλλευσηςΟι συμβάσεις για τις 24 άγονες γραμμές τίθενται σε ισχύ την 1η Οκτώβρη 2009, με ημερομηνία λήξης την 1η Οκτωβρίου 2013, δηλαδή μετά από τέσσερα χρόνια και όχι τρία ως σήμερα. Κάθε εταιρεία όφειλε να καταθέσει οικονομική προσφορά για κάθε μια από τις άγονες γραμμές. Κριτήριο επιλογής, μεταξύ των αερομεταφορέων, αποτελεί το χαμηλότερο αιτούμενο συνολικό οικονομικό αντιστάθμισμα για κάθε άγονη γραμμή.

Συγκεκριμένα, οι προσφορές έπρεπε ρητά να αναφέρουν το ποσό που απαιτείται ως αντιστάθμισμα ανά τρίμηνο για την εκμετάλλευση της κάθε γραμμής.

Σε περίπτωση που ο αερομεταφορέας που επιλεγεί, διακόψει αιφνίδια την αεροπορική γραμμή, το υπουργείο Μεταφορών μπορεί να επιλέξει, με αμοιβαία συμφωνία, διαφορετικό αερομεταφορέα, ο οποίος θα εκτελεί την υποχρέωση δημόσιας υπηρεσίας για χρονική περίοδο ως επτά μηνών, μη ανανεούμενη.

Σύμφωνα με αρχικές πληροφορίες, όλες τις άγονες γραμμές (σύνολο 24), στο πρώτο στάδιο του διαγωνισμού, «χτύπησε» η Olympic Air της MIG, 17 η Aegean Airlines του ομίλου Βασιλάκη, 16 η Hellas Jet που σχετίζεται με τον εφοπλιστή Β. Ρέστη, 13 η Athens Airways του επιχειρηματία Σάκη Ανδριανόπουλου, 9 η Sky Express του πιλότου Μιλτιάδη Τσαγκαράκη και 6 η Astra Airlines από τη Θεσσαλονίκη.

Έκπληξη αποτέλεσε η ρουμάνικη CarpatAir που διεκδίκησε 10 άγονες γραμμές.


πηγη: capital.gr

Beliebte Posts aus diesem Blog

Τραγικό αεροπορικό δυστύχημα στην Τρίπολη με έναν επιζόντα

Συνολικά 104 άνθρωποι -93 επιβάτες και 11 μέλη πληρώματος- σκοτώθηκαν το πρωί κατά τη συντριβή λιβυκού αεροσκάφους στο αεροδρόμιο της Τρίπολης, μετέδωσε το τηλεοπτικό δίκτυο Al Arabiya. Το δυστύχημα συνέβη στις 06:10 τοπική ώρα (07:10 ώρα Ελλάδας), καθώς το αεροσκάφος αντιμετώπισε πρόβλημα κατά την προσγείωση. Πρόκειται για την πτήση 8U771 της λιβυκής αεροπορικής εταιρείας Afriqiyah Airways που εκτελούνταν με ένα Αirbus A330-202 (σύμφωνα με πρώτες πληροφορίες πρόκειται για το 5A-ONG cn 1024, πρώτη πτήση στις 12/08/2009 ), η οποία είχε αναχωρήσει από το Γιοχάνεσμπουργκ της Νότιας Αφρικής. Σε ανακοίνωσή της, στην επίσημη ιστοσελίδα της, η αεροπορική εταιρεία δεν επιβεβαιώνει τις πληροφορίες για τον αριθμό των θυμάτων και αναφέρει ότι βρίσκεται σε εξέλιξη επιχείρηση διάσωσης. Σύμφωνα με νεότερες πληροφορίες, έ να αγόρι οκτώ ετών από την Ολλανδία, σύμφωνα με πηγές του αεροδρομίου της Τρίπολης, είναι ο μοναδικός επιζών του τραγικού δυστυχήματος. Το ενδεχόμενο τρομοκρατικής ενέργειας απέκ...

Εννέα άγονες γραμμές σε Olympic Air και Sky Express

Στις αεροπορικές εταιρείες Olympic Air και Sky Express ανατέθηκε τελικά από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, το έργο των δρομολογίων προς τους εννιά προορισμούς των λεγόμενων «άγονων γραμμών» που αφαιρέθηκαν πρόσφατα από την εταιρία Athens Airways, η οποία κηρύχθηκε έκπτωτη. Σύμφωνα με την ΥΠΑ, το μεταφορικό έργο για το διάστημα από 1-6-2010 έως 31-3-2012 κατακυρώθηκε στην Olympic Air για τις γραμμές από Αθήνα για Κάρπαθο, Κύθηρα, Σκιάθο και Ικαρία και αντίστροφα. Στην Sky Express κατακυρώνονται οι γραμμές:     * Αθήνα - Μυτιλήνη - Χίος - Σάμος - Ρόδος,     * Αλεξανδρούπολη - Σητεία     * Άκτιο - Σητεία     * Αθήνα - Σκύρος και     * Θεσσαλονίκη - Σκύρος Εξάλλου, στην ανακοίνωση της ΥΠΑ διευκρινίζεται ότι λόγω αντικειμενικής αδυναμίας της OLYMPIC AIR, συνεπεία της ανάγκης ανασχεδιασμού του πτητικού της προγράμματος εντός εξαιρετικά περιορισμένου χρονικού διαστήματος, να εξυπηρετήσει την γραμμή Αθήνα -...

4 και 5 MAIOY 2010 - ΜΑΤΑΙΩΣΗ ΠΤΗΣΕΩΝ

ΛΟΓΩ ΤΗΣ 48ΩΡΗΣ ΑΠΕΡΓΙΑΣ ΠΟΥ ΕΞΗΓΓΕΙΛΕ Η ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ (ΟΣΥΠΑ) ΓΙΑ ΤΙΣ 4 ΚΑΙ 5 ΜΑΙΟΥ 2010 ΚΑΙ ΤΗΣ 24ΩΡΗΣ ΑΠΕΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΕΛΕΓΚΤΩΝ ΕΝΑΕΡΙΑΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 5 ΜΑΪΟΥ 2010, Η ATHENS AIRWAYS ΑΝΑΓΚΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΜΑΤΑΙΩΣΕΙ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΠΤΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ 4 ΚΑΙ 5 ΜΑΪΟΥ 2010. ΟΛΟΙ ΟΙ ΕΠΙΒΑΤΕΣ ΘΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΘΟΥΝ ΜΕ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΠΤΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ATHENS AIRWAYS. ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΕΙΤΕ ΜΕ ΤΙΣ ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ ΘΕΣΕΩΝ ΣΤΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ 801 801 4000 ή +30 210 6696600. πηγή: Athens Airways