Direkt zum Hauptbereich

Ελληνικες αεροπορικες εταιρειες: HELLENIC Airlines [ - failed - ]

H HELLENIC Airlines [Κωδικοι - / HLN] ηταν μια κλασικη περιπτωση αεροπορικης εταιρειας-πυροτεχνημα. Εμφανιστηκε ξαφνικα, αναλυοντας την προκαλεσε σουσουρο με την υπαρξη και τα στοιχεια που την αποτελουσαν, και εσβησε πριν φτασει στο απογειο της. Ιδρυθηκε τελη 1992, λιγο μετα τη νομοθετικη ρυθμιση για την απελευθερωση των αεροπορικων συκοινωνιων και υπεβαλε αιτηση αδειας εκμεταλλευσης στην ΥΠΑ τον Δεκεμβριο του ιδιου ετους, οντας μια απο τις πρωτες εταιρειες στον Ελλαδικο χωρο. Ειχε αρχικα δηλωσει ενα και μοναδικο αεροσκαφος, ενα BAC 1-11-215AU (SX-BAR cn 096) με το οποιο σκοπευε να ξεκινησει πτησεις τσαρτερ. Βασει του νομου που ισχυε τοτε, η εταιρεια ειχε πληρωσει ηδη το 51% του αεροσκαφους σε μετρητα ωστε να μπορει να αποδειξει οτι της ανηκει, ωστε να πληροι την βασικη προυποθεση για την εκδοση αδειας. Οι ιδιαιτεροτητες του σκαφους ηταν αρκετες. Πηρε απο την ΥΠΑ το ελληνικο νηολογιο του, το οποιο δεν αναρτηθηκε ποτε επανω στο αεροσκαφος. Το συγκεκριμενο αεροσκαφος ηταν το πρωτο single aisle jet που νηολογηθηκε στην Ελλαδα και δεν ανηκε στην Olympic Airways. Περασε απο γενικο ελεγχο στην ΕΑΒ, η οποια τεχνικα του εδωσε το ΟΚ. Αλλα η ΥΠΑ ειχε ενα προβλημα με τον τυπο, διοτι ηταν παλιος και οι κινητηρες του τεχνολογιας δεκαετειας 60 δεν πληρουσαν σε καμμια περιπτωση τις ευρωπαικες προδιαγραφες ηχορυπανσης. Η εταιρεια ειχε παραγγειλει και 2 Boeing Β727-200 (Β727-231 Ν590CA και Β727-251 Ν268US). H ΥΠΑ δεν εδωσε τελικα ποτε την αδεια της για το πρωτο (αλλα ουτε και για τα αλλα 2), το οποιο ποτε δεν απογειωθηκε, εστω για δοκιμαστικη πτηση. Ειχε παρει μεν τα χρωματα της εταιρειας, αλλα αυτο ηταν. Απο το 1993 μεχρι σημερα αλλαζε συνεχεια θεσεις στο αεροδρομιο του Ελληνικου. Ο ιδιοκτητης ποτε δεν εμφανιστηκε να το παραλαβει, η να φροντισει την απομακρυνση του. Ετσι το αεροσκαφος κατασχεθηκε απο την ΥΠΑ το 1995. Σιγα σιγα αρχισαν να αφαιρουνται τα εξαρτηματα και οι κινητηρες του αεροσκαφους, γιατι ηταν πολυτιμα ανταλλακτικα. Καποιοι εκφραζοντας τις καλιτεχνικες τους ανησυχιες, ζωγραφισαν διπλα στο „HELLENIC“ ενα „Ο“, η ενα „ΥΠΑ“, ενιοτε ομως και „HCAAκαι αναμεσα στις δυο λεξεις το σημα του φορεα, στην προσπαθεια να δειξουν την κατασταση της υπηρεσιας. Σημερα ειναι πλεον ενα κουφαρι παρατημενο κοντα στα Β727 της Ολυμπιακης (ο,τι απεμεινε και απο αυτα).

Με την ιστορια της εταιρειας συνδεθηκαν τα παρακατω αεροσκαφη:
  • N268US Boeing B727-251 NTU
  • N590CA Boeing B727-231 NTU
  • SX-BAR BAC 1-11-215AU NTU
Εαν καποιος αναγνωστης εχει επιπλεον, ή διορθωτικες πληροφοριες, παρακαλειται να επικοινωνησει μαζι μου! Ευχαριστω!

Beliebte Posts aus diesem Blog

Το φωνητικό αλφάβητο κατά τον ICAO

A = Alpha B = Bravo C = Charlie D = Delta E = Echo F = Foxtrot G = Golf H = Hotel I = India J = Juliet K = Kilo L = Lima M = Mike N = November O = Oscar P = Papa Q = Quebec R = Romeo S = Sierra T = Tango U = Uniform V = Victor W = Whiskey X = X-Ray Y = Yankee Z = Zulu 1= Wun 2= Too 3= Tree 4= Fow-er 5= Fife 6= Six 7= Seven 8= Ait 9= Nin-er 0= Ze-ro

Νέα για το στόλο της GainJet Aviation

Παρά την οικονομική κρίση, υπάρχουν ελληνικές αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες επικεντρώνουν το επιχειρηματικό τους ενδιαφέρον σε δύσκολες και απαιτητικές αγορές και όχι μόνο έχουν επιτυχία, αλλά επεκτείνονται μάλιστα. Έτσι και η GainJet, ιδρυθήσα το 2006, έχει περάσει από πολλές φάσεις. (παρουσίαση της εταιρείας σύντομα εδώ).  Σύμφωνα με πληροφορίες, μέσα στο 2010, και μέχρι τα μέσα του 2011 η εταιρεία αναμένει να εντάξει: * 1 B737 * 1 B757 (το δεύτερο στο στόλο της) * 1 B767 * 2 Gulfstream G450 * 1 Challenger 604 * 2 Cessna Citation Το ήδη υπάρχον Β757 (Boeing B757-23N, s/n 30232/888, SX-RFA) σχεδιάζεται να ανανεωθεί εσωτερικά τον Οκτώβριο του 2010, αποκτώντας κρεββατοκάμαρα και en suite δυνατότητες (γκαρνταρόμπα, μπάνιο).  Να σημειωθεί ότι η  εταιρεία έχει έναν από τους μεγαλύτερους στόλους Gulfstream διαφόρων εκδόσεων στην Ευρώπη, έχοντας αυτή τη στιγμή τουλάχιστον 9 ενεργά αεροσκάφη (7x IAI Gulfstream G200, 1x Gulfstream G450, 1x Gulfstream G550). AVNew...

Παρουσιαση αεροσκαφους: Airbus, oικογενεια Α320

Το πρόγραμμα για την κατασκευή του A320 ξεκίνησε το 1982 . Η Airbus, μετά την αρχική αποδοχή του A300 διαπίστωσε ότι η αγορά των τοπικών και μέσης απόστασης πτήσεων αποτελούσε χώρο όπου κυριαρχούσε η αμερικανική Boeing , με αεροσκάφη τα οποία είχαν σχεδιαστεί στα μέσα της δεκαετίας του 1960 . Οι μηχανικοί της ευρωπαϊκής εταιρείας γνώριζαν ότι η νέα - για την εποχή - τεχνολογία των υπολογιστών και των συνθετικών πλαστικών θα επέφερε πολύ καλύτερες επιδόσεις, τόσο στον κρίσιμο τομέα του βάρους, όσο και στους τομείς της κατασκευής και εργονομίας για τους πιλότους. Έτσι, τον Μάρτιο του 1982, έθεσαν τους στόχους για το νέο αεροσκάφος. Πρώτον, το Ά320 θα ήταν τεχνολογικά 2 γενιές πιο προηγμένο από τους βασικούς του (τότε) ανταγωνιστές, το Boeing 727 και το Boeing 737 . Για το λόγο αυτό, επιλέχθηκε και αναπτύχθηκε ένα ηλεκτρονικό σύστημα πτήσης (fly-by-wire), στο οποίο οι υδραυλικοί μηχανισμοί των επιφανειών χειρισμού θέτονταν υπό τον έλεγχο μιας σειράς υπολογιστών, οι οποίοι έπαιρναν εν...