Direkt zum Hauptbereich

Ελληνικες αεροπορικες εταιρειες: EuroAir [ - closed - ]

H EURO AIR Ltd [Κωδικοι 6M / EUP] ιδρύθηκε το 1992 ως εταιρεία συντήρησης μικρών αεροσκαφών γενικής αεροπορίας. Το 1995 η εταιρεία πήρε άδεια εκμετάλευσης για μικρά αεροσκάφη, που της επέτρεπε να εκτελεί αεροδιακομιδές ασθενών, μεταφορές επιβατών, ταχυδρομείου, και εμπορευμάτων. Αρχικά εκτελούσε ναυλωμένες πτήσεις κυρίως για επιχειρηματίες. Κατείχε άδεια Αερομεταφορέα (AOC) σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία JAR-OPS1 και διέθετε TRTO με έγκριση για εκπαίδευσης πληρωμάτων από την EASA. Το τμήμα συντηρήσης αεροσκαφών ήταν εγκεκριμένο από την Ευρωπαϊκή Αεροπορική Αρχή (EASA) σύμφωνα με τις απαιτήσεις του Ρart 145. Επίσης η EuroΑir ήταν πλήρης μέλος τις Ένωσης Ευρωπαϊκών Αεροπορικών Εταιρειών και η μοναδική Αεροπορική Ελληνική εταιρεία με πιστοποιητικό ποιότητας ISO 9001. Μέχρι το 2002 πετούσε με διάφορα αεροπλάνα, αλλά κυρίως με PIPER PA.31 350 NAVAJO CHIEFTAIN. Εκείνο το έτος εξαγορασε την εταιρεια ΤΕΑ (TransEuropean Airlines) εντάσσοντας το αεροσκάφος της εταιρείας, ένα EMBRAER 110P2 BANDEIRANTE (SX-BNL) στον στόλο της. Με την ένταξη του αεροσκάφους εγινε και η μετατροπή της άδειας εκμετάλλευσης που επέτρεπε στην εταιρεία την μεταφορά περισσότερων επιβατών. Εκείνη την εποχή είχε και 2 ελικόπτερα στον στόλο της (λεπτομέριες στη λίστα στο τέλος). Στις 4 Νοεμβρίου 2004 η BAe Systems ανακοίνωσε ότι έκλεισε συμφωνία με την εταιρεία για τη μίσθωση τριών  BRITISH AEROSPACE ATP. Το πρώτο έφτασε νωρίτερα από την ανακοίνωση της BAe Systems, και δη τέλη Σεπτεμβρίου στο αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος. Το αεροσκάφος αυτό (αρχικά σαν G-MANM και μετά SX-BTK) πέρα από κάποια δοκιμαστικά run ups δεν έκανε καμμία πτήση για την εταιρεία και την άφησε αρχές 2005. Τα άλλα δύο αεροσκάφη (G-MANG και G-MANO) δεν παραδόθηκαν ποτέ. Ο λόγος ήταν ότι η εταιρεία αντιμετώπιζε οικονομικές δυσκολίες και η ΥΠΑ δεν ήταν πρόθυμη να κάνει αλλαγή στην άδεια εκμετάλλευσης. Το SX-BNL είχε σταλεί στις αρχές του έτους στο Kemble για συντήρηση και δεν γύρισε ποτέ, μιας και η εταιρεία δεν ήταν σε θέση να την πληρώσει. Αυτό το αεροσκάφος χρησιμοποιείται ακόμα και σήμερα από την πυροσβεστική του αεροδρομίου για ασκήσεις, «φορώντας» και ένα δεύτερο νηολογιο, το ταιριαστό G-FIRE.
Η εταιρεία συνέχιζε τις σποραδικές ναυλωμένες πτήσεις της με τα μικρότερα αεροσκάφη της.  Το καλοκαίρι του 2006 άρχισε να εκτελεί τσάρτερ δρομολόγια μεταξύ Αθήνας και Σκιάθου, με κάποια σχετική συχνότητα χρησιμοποιώντας ένα από την Κροατία μισθωμένο Let-410 (9A-BTC). Η μίσθωση κράτησε ίσα ίσα για το καλοκαίρι και γύρισε σύντομα πίσω.
Τον Μάρτιο του 2007 η εταιρεία παρέλαβε ενα πρώτο McDONNELL DOUGLAS MD-83 (SX-BEU) με το οποίο εκτελούσε τσάρτερ πτήσεις για την ελληνοεσθονική JPAir (η οποία πάλι εκτελούσε τις πτήσεις αυτές για άλλες εταιρείες!), ενώ τον Ιούλιο του ίδιου έτους παρέλαβε ένα ακόμα McDONNELL DOUGLAS MD-83 (SX-BEV) το οποίο πέταξε αποκλειστικά ναυλωμένο από τη HellasJet (η οποία εκτελούσε με αυτό πτήσεις και για την Olympic Airlines). Την συντήρηση του πρώτου την ανέλαβε η EAS, ενώ για το SX-BEV είχε κλειστεί συμφωνία με την SAS στο Malmö! Σε αυτό το στάδιο η εταιρεία σκόπευε να εντάξει άλλα 3 αεροσκάφη ίδιου τυπου. Σύντομα η εταιρεία αντιμετώπιζε και πάλι προβλήματα ρευστότητας. Το SX-BEU σε κάποια φάση πήγε στο αεροδρόμιο Arlanda για συντήρηση και έμεινε όλο το χειμώνα του 2008. Στα μέσα Ιανουαρίου 2009 η εταιρεια σταμάτησε τις πτήσεις, επιβεβαιώνοντας τις φήμες που κυκλοφορουσαν από τις αρχές του καλοκαιριού του 2008. Η ΥΠΑ ανακάλεσε την άδεια εκμετάλλευσης της εταιρείας στις 16.03.2009 και από τότε δεν έγινε γνωστή κάποια προσπάθεια επανέναρξης εργασιών της εταιρείας.
Η εταιρεία εκτέλεσε με το MD-83 πτήσεις από Αθήνα, Ηράκλειο, Ρόδο προς: Μόσχα, Αττάλεια, Φάρο, Βιέννη, Ρώμη, Στοκχόλμη, Βερόνα, Πράγα, Ζυρίχη, Βάστερας, Βρυξέλλες, Μάντσεστερ, Στρασβούργο, Μαδρίτη, Σάννον, Μιλάνο, Κολωνία, Ντύσσελντορφ, Τουλούζη (για λογαριασμό της Aegean Airlines), Παρίσι, Μπέργκαμο, Σαρλερουά και αλλού.
Με την εταιρεία πέταξαν τα ακόλουθα αεροσκάφη:
  • 9A-BTC LET L-410UVP-E TURBOLET
  • G-MANG BRITISH AEROSPACE ATP
  • G-MANM BRITISH AEROSPACE ATP
  • G-MANO BRITISH AEROSPACE ATP
  • SX-AJQ CESSNA 310Q
  • SX-APP PIPER PA.31 350 NAVAJO CHIEFTAIN
  • SX-BEU MC DONNELL DOUGLAS MD-83
  • SX-BEV MC DONNELL DOUGLAS MD-83
  • SX-BFL PIPER PA.31 350 NAVAJO CHIEFTAIN
  • SX-BMS PIPER PA.31 350 NAVAJO CHIEFTAIN
  • SX-BNI PIPER PA.31P PRESSURIZED NAVAJO
  • SX-BNL EMBRAER 110P2 BANDEIRANTE
  • SX-BTK BRITISH AEROSPACE ATP
  • SX-HNT ROBINSON 22 BETA
  • SX-HTN ROBINSON R44
Εαν καποιος αναγνωστης εχει επιπλεον, ή διορθωτικες πληροφοριες, παρακαλειται να επικοινωνησει μαζι μου! Ευχαριστω!

Beliebte Posts aus diesem Blog

Το φωνητικό αλφάβητο κατά τον ICAO

A = Alpha B = Bravo C = Charlie D = Delta E = Echo F = Foxtrot G = Golf H = Hotel I = India J = Juliet K = Kilo L = Lima M = Mike N = November O = Oscar P = Papa Q = Quebec R = Romeo S = Sierra T = Tango U = Uniform V = Victor W = Whiskey X = X-Ray Y = Yankee Z = Zulu 1= Wun 2= Too 3= Tree 4= Fow-er 5= Fife 6= Six 7= Seven 8= Ait 9= Nin-er 0= Ze-ro

Νέα για το στόλο της GainJet Aviation

Παρά την οικονομική κρίση, υπάρχουν ελληνικές αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες επικεντρώνουν το επιχειρηματικό τους ενδιαφέρον σε δύσκολες και απαιτητικές αγορές και όχι μόνο έχουν επιτυχία, αλλά επεκτείνονται μάλιστα. Έτσι και η GainJet, ιδρυθήσα το 2006, έχει περάσει από πολλές φάσεις. (παρουσίαση της εταιρείας σύντομα εδώ).  Σύμφωνα με πληροφορίες, μέσα στο 2010, και μέχρι τα μέσα του 2011 η εταιρεία αναμένει να εντάξει: * 1 B737 * 1 B757 (το δεύτερο στο στόλο της) * 1 B767 * 2 Gulfstream G450 * 1 Challenger 604 * 2 Cessna Citation Το ήδη υπάρχον Β757 (Boeing B757-23N, s/n 30232/888, SX-RFA) σχεδιάζεται να ανανεωθεί εσωτερικά τον Οκτώβριο του 2010, αποκτώντας κρεββατοκάμαρα και en suite δυνατότητες (γκαρνταρόμπα, μπάνιο).  Να σημειωθεί ότι η  εταιρεία έχει έναν από τους μεγαλύτερους στόλους Gulfstream διαφόρων εκδόσεων στην Ευρώπη, έχοντας αυτή τη στιγμή τουλάχιστον 9 ενεργά αεροσκάφη (7x IAI Gulfstream G200, 1x Gulfstream G450, 1x Gulfstream G550). AVNew...

Παρουσιαση αεροσκαφους: Airbus, oικογενεια Α320

Το πρόγραμμα για την κατασκευή του A320 ξεκίνησε το 1982 . Η Airbus, μετά την αρχική αποδοχή του A300 διαπίστωσε ότι η αγορά των τοπικών και μέσης απόστασης πτήσεων αποτελούσε χώρο όπου κυριαρχούσε η αμερικανική Boeing , με αεροσκάφη τα οποία είχαν σχεδιαστεί στα μέσα της δεκαετίας του 1960 . Οι μηχανικοί της ευρωπαϊκής εταιρείας γνώριζαν ότι η νέα - για την εποχή - τεχνολογία των υπολογιστών και των συνθετικών πλαστικών θα επέφερε πολύ καλύτερες επιδόσεις, τόσο στον κρίσιμο τομέα του βάρους, όσο και στους τομείς της κατασκευής και εργονομίας για τους πιλότους. Έτσι, τον Μάρτιο του 1982, έθεσαν τους στόχους για το νέο αεροσκάφος. Πρώτον, το Ά320 θα ήταν τεχνολογικά 2 γενιές πιο προηγμένο από τους βασικούς του (τότε) ανταγωνιστές, το Boeing 727 και το Boeing 737 . Για το λόγο αυτό, επιλέχθηκε και αναπτύχθηκε ένα ηλεκτρονικό σύστημα πτήσης (fly-by-wire), στο οποίο οι υδραυλικοί μηχανισμοί των επιφανειών χειρισμού θέτονταν υπό τον έλεγχο μιας σειράς υπολογιστών, οι οποίοι έπαιρναν εν...