Απογείωση των υδροπλάνων από τον... βυθό της γραφειοκρατίας, στον οποίο είχαν οδηγηθεί τα τελευταία χρόνια, επιχειρεί το υπουργείο Μεταφορών.
Από το τέλος της περασμένης εβδομάδας η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) έθεσε σε δημόσια διαβούλευση σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για τη χορήγηση αδειών λειτουργίας σε υδατοδρόμια.
Στόχος της κυβέρνησης, όπως ανακοίνωσε χθες ο υπουργός Μεταφορών Δημ. Ρέππας, είναι η αδειοδότηση των υδατοδρομίων να ολοκληρώνεται μέσα σε διάστημα 70 ημερών.
Το υπό διαβούλευση Π.Δ., σύμφωνα με τον υφυπουργό Μεταφορών Ν. Σηφουνάκη, εκκρεμούσε εδώ και πέντε χρόνια (!), γεγονός που είχε ως αποτέλεσμα να ματαιωθούν ιδιωτικές επενδύσεις τουλάχιστον 100 εκατ. ευρώ. Όπως τόνισε ο κ. Σηφουνάκης, «με το σχέδιο Π.Δ. δημιουργείται το πλαίσιο της χορήγησης άδειας λειτουργίας και εκμετάλλευσης υδατοδρομίων και καθορίζονται τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για τις αδειοδοτήσεις».
Μόνο ένα υδατοδρόμιο
Μέχρι σήμερα, λειτουργεί ένα υδατοδρόμιο στον Βόλο, αλλά και αυτό χωρίς να υπάρχουν μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Έως το 2005 είχαν δοθεί άλλες δέκα άδειες λειτουργίας και είχε αναδειχθεί ένας πάροχος που θα κάλυπτε και το Αιγαίο, αλλά λόγω της γραφειοκρατίας αποσύρθηκε. Όπως τόνισε ο κ. Σηφουνάκης, «με το σχέδιο Π.Δ. δημιουργείται το πλαίσιο της χορήγησης άδειας λειτουργίας και εκμετάλλευσης υδατοδρομίων και καθορίζονται τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για τις αδειοδοτήσεις».
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να μετέχουν στη διαβούλευση, στέλνοντας τα σχόλιά τους στο e-mail: water-aerodromes@hcaa. gr μέχρι τις 15 Απριλίου 2010. Τα σχόλια θα αναρτώνται στο Διαδίκτυο από την ΥΠΑ (www. hcaa. gr ή www. ypa.gr).
Η πρώτη απόπειρα
Τα υδροπλάνα επιχείρησε να φέρει στην Ελλάδα το 2004 ο ελληνοκαναδός επιχειρηματίας κ. Μιχ. Πατέλλης. Ωστόσο, μετά 5 χρόνια συνεχώνκαθημερινών- αναμετρήσεων με το «τέρας» της ελληνικής γραφειοκρατίας, ηττήθηκε κατά κράτος. Κι ας πήγε βόλτες με τα υδροπλάνα του σχεδόν το... μισό Υπουργικό
Συμβούλιο της προηγούμενης κυβέρνησης. Δεν ήταν λίγοι οι υπουργοί που, μετά τις βόλτες τους σε νησιά και... λίμνες, δήλωναν έκπληκτοι για το σχέδιο ανάπτυξης υδροπλάνων στην Ελλάδα, ένα νέο μεταφορικό μέσο που- όπως έλεγαν- ταιριάζει γάντι στη γεωμορφολογία της χώρας.
Τελικά, ο εμπνευστής του σχεδίου με τα υδροπλάνα αναχώρησε για τον Καναδά με ζημιές τουλάχιστον 25 εκατ. ευρώ.
πηγή: Τα Νέα