Direkt zum Hauptbereich

Ελληνικες αεροπορικες εταιρειες: HELLENIC Airlines [ - failed - ]

H HELLENIC Airlines [Κωδικοι - / HLN] ηταν μια κλασικη περιπτωση αεροπορικης εταιρειας-πυροτεχνημα. Εμφανιστηκε ξαφνικα, αναλυοντας την προκαλεσε σουσουρο με την υπαρξη και τα στοιχεια που την αποτελουσαν, και εσβησε πριν φτασει στο απογειο της. Ιδρυθηκε τελη 1992, λιγο μετα τη νομοθετικη ρυθμιση για την απελευθερωση των αεροπορικων συκοινωνιων και υπεβαλε αιτηση αδειας εκμεταλλευσης στην ΥΠΑ τον Δεκεμβριο του ιδιου ετους, οντας μια απο τις πρωτες εταιρειες στον Ελλαδικο χωρο. Ειχε αρχικα δηλωσει ενα και μοναδικο αεροσκαφος, ενα BAC 1-11-215AU (SX-BAR cn 096) με το οποιο σκοπευε να ξεκινησει πτησεις τσαρτερ. Βασει του νομου που ισχυε τοτε, η εταιρεια ειχε πληρωσει ηδη το 51% του αεροσκαφους σε μετρητα ωστε να μπορει να αποδειξει οτι της ανηκει, ωστε να πληροι την βασικη προυποθεση για την εκδοση αδειας. Οι ιδιαιτεροτητες του σκαφους ηταν αρκετες. Πηρε απο την ΥΠΑ το ελληνικο νηολογιο του, το οποιο δεν αναρτηθηκε ποτε επανω στο αεροσκαφος. Το συγκεκριμενο αεροσκαφος ηταν το πρωτο single aisle jet που νηολογηθηκε στην Ελλαδα και δεν ανηκε στην Olympic Airways. Περασε απο γενικο ελεγχο στην ΕΑΒ, η οποια τεχνικα του εδωσε το ΟΚ. Αλλα η ΥΠΑ ειχε ενα προβλημα με τον τυπο, διοτι ηταν παλιος και οι κινητηρες του τεχνολογιας δεκαετειας 60 δεν πληρουσαν σε καμμια περιπτωση τις ευρωπαικες προδιαγραφες ηχορυπανσης. Η εταιρεια ειχε παραγγειλει και 2 Boeing Β727-200 (Β727-231 Ν590CA και Β727-251 Ν268US). H ΥΠΑ δεν εδωσε τελικα ποτε την αδεια της για το πρωτο (αλλα ουτε και για τα αλλα 2), το οποιο ποτε δεν απογειωθηκε, εστω για δοκιμαστικη πτηση. Ειχε παρει μεν τα χρωματα της εταιρειας, αλλα αυτο ηταν. Απο το 1993 μεχρι σημερα αλλαζε συνεχεια θεσεις στο αεροδρομιο του Ελληνικου. Ο ιδιοκτητης ποτε δεν εμφανιστηκε να το παραλαβει, η να φροντισει την απομακρυνση του. Ετσι το αεροσκαφος κατασχεθηκε απο την ΥΠΑ το 1995. Σιγα σιγα αρχισαν να αφαιρουνται τα εξαρτηματα και οι κινητηρες του αεροσκαφους, γιατι ηταν πολυτιμα ανταλλακτικα. Καποιοι εκφραζοντας τις καλιτεχνικες τους ανησυχιες, ζωγραφισαν διπλα στο „HELLENIC“ ενα „Ο“, η ενα „ΥΠΑ“, ενιοτε ομως και „HCAAκαι αναμεσα στις δυο λεξεις το σημα του φορεα, στην προσπαθεια να δειξουν την κατασταση της υπηρεσιας. Σημερα ειναι πλεον ενα κουφαρι παρατημενο κοντα στα Β727 της Ολυμπιακης (ο,τι απεμεινε και απο αυτα).

Με την ιστορια της εταιρειας συνδεθηκαν τα παρακατω αεροσκαφη:
  • N268US Boeing B727-251 NTU
  • N590CA Boeing B727-231 NTU
  • SX-BAR BAC 1-11-215AU NTU
Εαν καποιος αναγνωστης εχει επιπλεον, ή διορθωτικες πληροφοριες, παρακαλειται να επικοινωνησει μαζι μου! Ευχαριστω!

Beliebte Posts aus diesem Blog

Το φωνητικό αλφάβητο κατά τον ICAO

A = Alpha B = Bravo C = Charlie D = Delta E = Echo F = Foxtrot G = Golf H = Hotel I = India J = Juliet K = Kilo L = Lima M = Mike N = November O = Oscar P = Papa Q = Quebec R = Romeo S = Sierra T = Tango U = Uniform V = Victor W = Whiskey X = X-Ray Y = Yankee Z = Zulu 1= Wun 2= Too 3= Tree 4= Fow-er 5= Fife 6= Six 7= Seven 8= Ait 9= Nin-er 0= Ze-ro

Ατύχημα στα Μέγαρα

Σήμερα όπως ανακοινωσε το ΓΕΣ, ένα  Piper PA.44-180 Seminole με νηολόγιο SX-BTC (σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες), έκανε ασφαλή αναγκαστική προσγείωση στο αεροδρόμιο των Μεγάρων στις 16:35. Το μικρό δικινητήριο αεροσκάφος παρουσίασε πρόβλημα στο άνοιγμα του κυρίους σκέλους προσγείωσης, με αποτέλεσμα να προσγειωθεί με αυτό ανεβασμένο. Άμεσα επενέβη η ομάδα διάσωσης του στρατιωτικού αεροδρομίου, ενώ οι επιβάτες είναι όλοι καλά στην υγεία τους. Το αεροπλάνο ανήκει στην εταιρεία Global Aviation η οποία δραστηριοποιείται από το 1998 στον αεροπορικό χώρο, χωρίς ποτέ να έχει κάποιο σοβαρό ατύχημα.  AVNews

Ελληνικες αεροπορικες εταιρειες: Hellas Wings [ - closed - ]

H Hellas Wings Ελληνικα Φτερα Ε.Π.Ε. [Κωδικοι - / LJR] ηταν μια θυγατρικη εταιρεια της Athens Aviation Services (με εδρα τη Γλυφαδα, η οποια ειχε δικτυο επιγειας εξυπηρετησης σε 22 ελληνικα αεροδρομια, με δραστηριοτητα στον χωρο απο το 1973) και ιδρυθηκε τελη 1997. Την αδεια εμπορικης εκμεταλλευσης την πηρε στις 04.09.1998, και με βαση αυτη μπορουσε να μεταφερει επιβατες, εμπορευματα και ταχυδρομειο, με το χαρακτηρισμο της εταιρειας σαν εταιρεια aerotaxi. Η εταιρεια προσεφερε τα αεροσκαφη της για μισθωση περιορισμενου χρονου. Καποια στιγμη το 2006 συνδεθηκε λανθασμενα με την Hellas Wings στη Νορβηγια, μιας και αυτη ειναι tour operator (με ελληνα ιδιοκτητη) και οχι αεροπορικη εταιρεια και ουδεποτε ειχε σχεση με την LJR. Τον Μαρτιο του 2000 πηρε την αδεια εκμεταλλευσης για ενα ΒΑe Jetstream 31 (18 pax conf.) για ad hoc charter πτησεις. Το 2002 καταφερε και εκλεισε συμβολαιο αεροδιακομιδης ασθενων που περιελαμβανε και τους Ολυμπιακους Αγωνες της Αθηνας το 2004. Το 2004, μεταξυ 20 Ιουν