Direkt zum Hauptbereich

Ελληνικες αεροπορικες εταιρειες: ΕΛΛ.Α.Σ. [ - closed - ]

H ΕΛΛηνικαί Αεροπορικαί Συγκοινωνίαι (ΕΛΛ.Α.Σ.) ιδρύθηκε το Σεπτέμβριο του 1947, ένα χρόνο αφότου ιδρύθηκε η T.A.E. και πραγματοποίησε το πρώτο της δρομολόγιο στις 28 Φεβρουαρίου του 1948 συνδέοντας για πρώτη φορά την Αθήνα με το Λονδίνο και
το
Prestwick της Σκωτίας.
H εταιρία δημιουργήθηκε από τα μετοχικά ταμεία του Ελληνικού Στρατού, της Αεροπορίας του Ναυτικού και των Πολιτικών Υπαλλήλων (60%) σε συνεργασία με την Scottish Airlines (40%) η οποία είχε και την έδρα της στο Prestwick και αρχικά ήταν υπεύθυνη για την τεχνική εξυπηρέτηση και την πτητική εκμετάλλευση των αεροσκαφών της ΕΛΛ.Α.Σ.
Το αεροσκάφος με το οποίο διεξαγόταν τα δρομολόγια σύνδεσης με Λονδίνο και
Prestwick ήταν ένα μετασκευασμένο B-24 Liberator 32-3 ΜΚII (cn 55, SX-DAA) με χωρητικότητα 24 επιβατών. Το Δεκέμβριο του 1949 προστέθηκε άλλο ένα, ίδιου τύπου, με νηολόγιο SX-DAB (cn 50). Χαρακτηριστικό της ιδιομορφίας του συγκεκριμένου τύπου ειναι το γεγονός ότι απαγορεύονταν το κάπνισμα καθ’ όλη τη διάρκεια της πτήσεως, μιας και πάνω απο τα κεφάλια των επιβατών ήταν οι δεξαμενές καυσίμων! Ενώ για τους επιβάτες υπήρχε μια υποτυπώδης τουαλέτα στο πίσω μέρος του αεροσκάφους, για τους πιλότους υπήρχε μια χοάνη, στο πιλοτήριο, με αμεση επικοινωνία με το.. εξωτερικό.
Τα δρομολόγια εσωτερικού της εταιρίας άρχισαν να διεξάγονται από την 1η Μαρτίου του 1948 με τέσσερα
DC-3 υπό στοιχεία νηολογίου SX-BBA, SX-BBB, SX-BBC και SX-BBD συνδέοντας την Αθήνα με τη Θεσσαλονίκη, το Ηράκλειο της Κρήτης και τη Ρόδο. H αύξηση της επιβατικής κίνησης και κατά τη διάρκεια του 1949 ώθησε την ΕΛΛ.Α.Σ. στην αγορά δύο επιπλέον DC-3 από την Scottish Aviation τη χρονιά εκείνη. Τα SX-BBE και SX-BBF εντάχθηκαν σχεδόν αμέσως στο στόλο της εταιρίας, ενώ σταδιακά το προσωπικό της Scottish Airlines περιορίζεται και αντικαθίσταται από ελληνικό τεχνικό και ιπτάμενο δυναμικό. Τον Σεπτέμβριο του 1950 η εταιρεία παρέλαβε ενα Douglas C-54E-15-DO Skymaster (DC-4) με νηολόγιο SX-DAC.


Τον Οκτώβριο του 1950 η οφειλή της εταιρείας προς το κράτος φτάνει τα £ 1.430.000 σε ποσό εποχής. Τότε δώθηκε από το υπουργείο Αεροπορίας προθεσμία 15 ημερών στην εταιρεία (όπως και στην έταιρη Τ.Α.Ε.) για την εύρεση λύσης (π.χ. περικοπές ίδιων δρομολογίων που εξυπηρετούσαν και οι 2 εταιρείες). Tην 1η Ιουλίου 1951 έγινε επίσημα η συγχώνευση των T.A.E., ΕΛΛ.Α.Σ. και A.M.E. και η νεα εταιρεια πηρε την ονομασια «ΕΘΝΙΚΑΙ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑΙ ΓΡΑΜΜΑΙ - Τ.Α.Ε.». Τα ποσοστά συμμετοχής της κάθε εταιρείας ήταν τα ακόλουθα: Τ.Α.Ε. 44%, ΕΛΛ.Α.Σ. 40%, Α.Μ.Ε. 5%. Το υπόλοιπο 11% ήταν η συμμετοχή του ελληνικού κράτους. Να αναφερθεί οτι μεχρι τότε οι 3 εταιρείες εξέδιδαν έντυπο κοινό πτητικό πλάνο με τα σήματα και των 3 εταιριών.
Τα ακολουθα αεροπλανα πεταξαν με τα χρωματα της ΕΛΛ.Α.Σ. (στην ουσια με τα χρωματα της Scottish Airlines με ελαχιστες επεμβασεις, οπως το ονομα της εταιρειας, η το μπλε χρωμα στα καθετα σταθερα)
  • SX-DAA CONSOLIDATED 32-3 LIBERATOR MK II
  • SX-DAB CONSOLIDATED 32-3 LIBERATOR MK II
  • SX-DAC DOUGLAS C54E-15-DO SKYMASTER (DC-4)
  • SX-BBA DOUGLAS C-47A-5-DK (DC-3)
  • SX-BBB DOUGLAS C-47A-5-DK (DC-3)
  • SX-BBC DOUGLAS C-47A-5-DK (DC-3)
  • SX-BBD DOUGLAS C-47A-5-DK (DC-3)
  • SX-BBF DOUGLAS C-47A-5-DK (DC-3)
  • SX-BBE DOUGLAS C-47A-5-DK (DC-3)



Εαν καποιος αναγνωστης εχει επιπλεον, ή διορθωτικες πληροφοριες, παρακαλειται να επικοινωνησει μαζι μου! Ευχαριστω!

Beliebte Posts aus diesem Blog

Το φωνητικό αλφάβητο κατά τον ICAO

A = Alpha B = Bravo C = Charlie D = Delta E = Echo F = Foxtrot G = Golf H = Hotel I = India J = Juliet K = Kilo L = Lima M = Mike N = November O = Oscar P = Papa Q = Quebec R = Romeo S = Sierra T = Tango U = Uniform V = Victor W = Whiskey X = X-Ray Y = Yankee Z = Zulu 1= Wun 2= Too 3= Tree 4= Fow-er 5= Fife 6= Six 7= Seven 8= Ait 9= Nin-er 0= Ze-ro

Ατύχημα στα Μέγαρα

Σήμερα όπως ανακοινωσε το ΓΕΣ, ένα  Piper PA.44-180 Seminole με νηολόγιο SX-BTC (σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες), έκανε ασφαλή αναγκαστική προσγείωση στο αεροδρόμιο των Μεγάρων στις 16:35. Το μικρό δικινητήριο αεροσκάφος παρουσίασε πρόβλημα στο άνοιγμα του κυρίους σκέλους προσγείωσης, με αποτέλεσμα να προσγειωθεί με αυτό ανεβασμένο. Άμεσα επενέβη η ομάδα διάσωσης του στρατιωτικού αεροδρομίου, ενώ οι επιβάτες είναι όλοι καλά στην υγεία τους. Το αεροπλάνο ανήκει στην εταιρεία Global Aviation η οποία δραστηριοποιείται από το 1998 στον αεροπορικό χώρο, χωρίς ποτέ να έχει κάποιο σοβαρό ατύχημα.  AVNews

Ελληνικες αεροπορικες εταιρειες: Hellas Wings [ - closed - ]

H Hellas Wings Ελληνικα Φτερα Ε.Π.Ε. [Κωδικοι - / LJR] ηταν μια θυγατρικη εταιρεια της Athens Aviation Services (με εδρα τη Γλυφαδα, η οποια ειχε δικτυο επιγειας εξυπηρετησης σε 22 ελληνικα αεροδρομια, με δραστηριοτητα στον χωρο απο το 1973) και ιδρυθηκε τελη 1997. Την αδεια εμπορικης εκμεταλλευσης την πηρε στις 04.09.1998, και με βαση αυτη μπορουσε να μεταφερει επιβατες, εμπορευματα και ταχυδρομειο, με το χαρακτηρισμο της εταιρειας σαν εταιρεια aerotaxi. Η εταιρεια προσεφερε τα αεροσκαφη της για μισθωση περιορισμενου χρονου. Καποια στιγμη το 2006 συνδεθηκε λανθασμενα με την Hellas Wings στη Νορβηγια, μιας και αυτη ειναι tour operator (με ελληνα ιδιοκτητη) και οχι αεροπορικη εταιρεια και ουδεποτε ειχε σχεση με την LJR. Τον Μαρτιο του 2000 πηρε την αδεια εκμεταλλευσης για ενα ΒΑe Jetstream 31 (18 pax conf.) για ad hoc charter πτησεις. Το 2002 καταφερε και εκλεισε συμβολαιο αεροδιακομιδης ασθενων που περιελαμβανε και τους Ολυμπιακους Αγωνες της Αθηνας το 2004. Το 2004, μεταξυ 20 Ιουν