Direkt zum Hauptbereich

"Βροχή ενστάσεων" για τις 24 άγονες αεροπορικές γραμμές

«Βροχή ενστάσεων» κατατέθηκαν στο διαγωνισμό για την εκμετάλλευση των 24 άγονων αεροπορικών γραμμών της Ελλάδας.

Τα 35 εκατ. ευρώ, που συνοδεύουν την ετήσια κρατική επιδότηση των άγονων γραμμών, ώθησαν τις συμμετέχουσες εταιρείες (Olympic Air, Aegean Airlines, Athens Airways, Sky Express, Astra, Hellas Jet και CarpatAir) στην κατάθεση (τουλάχιστον) 37 ενστάσεων, καθιστώντας ακόμα πιο δύσκολο το έργο αξιολόγησης της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.
Στο «μικροσκόπιο» αεροσκάφη και τεχνική συντήρησή τους
Σε αεροπορική εταιρεία, οι ανταγωνιστές «επιτέθηκαν» με τον ισχυρισμό ότι τα ελικοφόρα αεροσκάφη που διαθέτει δεν είναι μισθωμένα με τη μέθοδο του dry lease, αλλά του wet lease, όπως επιτάσσει (σύμφωνα με τους ισχυρισμούς τους) ο διαγωνισμός. Η εν λόγω εταιρεία φημολογείται ότι διαμήνυσε την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, η οποία προκήρυξε το διαγωνισμό, ότι αν αποκλειστεί θα εξαντλήσει κάθε νόμιμο δικαίωμα και εκτός συνόρων (ΕΕ).

Σε άλλη εταιρεία, οι ανταγωνιστές μελέτησαν το πρόγραμμα συντήρησης των αεροσκαφών της, υποστηρίζοντας ότι δεν διαθέτει τον απαιτούμενο αριθμό αεροσκαφών για να εξυπηρετήσει τις άγονες γραμμές. Μάλιστα, θεωρούν ότι η εν λόγω εταιρεία, αν πάρει κάποιες άγονες γραμμές, θα εγκαταλείψει ταυτοχρόνως ορισμένες από τις τακτικές πτήσεις που έχει εξαγγείλει.

Διαφορετική αντιμετώπιση, από τους ανταγωνιστές της, έλαβε εταιρεία που υποστηρίζει ότι εισέρχεται δυναμικά στην εγχώρια αγορά. Ενστάσεις υποβλήθηκαν γύρω από το ιδιοκτησιακό της καθεστώς (μετοχική σύνθεση), αλλά και την αξιοπιστία των αεροσκαφών της. Μάλιστα, ανταγωνιστές ανέφεραν ότι τα αεροσκάφη που προμηθεύεται θεωρούνται παλιά και ότι η παραγωγή τους έχει σταματήσει εδώ και αρκετά χρόνια, με κίνδυνο την ασφάλεια των πτήσεών της (ελλιπής συντήρηση και ανταλλακτικά).

Ο χορός των ενστάσεων δεν σταματά όμως εδώ. Σε άλλο υποψήφιο βρέθηκε ότι στο φάκελο συμμετοχής ένας από τους βασικούς μετόχους δεν είχε προσκομίσει πιστοποιητικό ότι έχει καθαρό ποινικό μητρώο. Πάντως, το πιο σοβαρό παράπτωμα είχε να κάνει με το γεγονός ότι εταιρεία δεν είχε προσκομίσει εγγυητική επιστολή, κάτι το οποίο την απέκλεισε (ουσιαστικά) από τη πρώτη ημέρα του διαγωνισμού.
Τέσσερα χρόνια εκμετάλλευσηςΟι συμβάσεις για τις 24 άγονες γραμμές τίθενται σε ισχύ την 1η Οκτώβρη 2009, με ημερομηνία λήξης την 1η Οκτωβρίου 2013, δηλαδή μετά από τέσσερα χρόνια και όχι τρία ως σήμερα. Κάθε εταιρεία όφειλε να καταθέσει οικονομική προσφορά για κάθε μια από τις άγονες γραμμές. Κριτήριο επιλογής, μεταξύ των αερομεταφορέων, αποτελεί το χαμηλότερο αιτούμενο συνολικό οικονομικό αντιστάθμισμα για κάθε άγονη γραμμή.

Συγκεκριμένα, οι προσφορές έπρεπε ρητά να αναφέρουν το ποσό που απαιτείται ως αντιστάθμισμα ανά τρίμηνο για την εκμετάλλευση της κάθε γραμμής.

Σε περίπτωση που ο αερομεταφορέας που επιλεγεί, διακόψει αιφνίδια την αεροπορική γραμμή, το υπουργείο Μεταφορών μπορεί να επιλέξει, με αμοιβαία συμφωνία, διαφορετικό αερομεταφορέα, ο οποίος θα εκτελεί την υποχρέωση δημόσιας υπηρεσίας για χρονική περίοδο ως επτά μηνών, μη ανανεούμενη.

Σύμφωνα με αρχικές πληροφορίες, όλες τις άγονες γραμμές (σύνολο 24), στο πρώτο στάδιο του διαγωνισμού, «χτύπησε» η Olympic Air της MIG, 17 η Aegean Airlines του ομίλου Βασιλάκη, 16 η Hellas Jet που σχετίζεται με τον εφοπλιστή Β. Ρέστη, 13 η Athens Airways του επιχειρηματία Σάκη Ανδριανόπουλου, 9 η Sky Express του πιλότου Μιλτιάδη Τσαγκαράκη και 6 η Astra Airlines από τη Θεσσαλονίκη.

Έκπληξη αποτέλεσε η ρουμάνικη CarpatAir που διεκδίκησε 10 άγονες γραμμές.


πηγη: capital.gr

Beliebte Posts aus diesem Blog

Το φωνητικό αλφάβητο κατά τον ICAO

A = Alpha B = Bravo C = Charlie D = Delta E = Echo F = Foxtrot G = Golf H = Hotel I = India J = Juliet K = Kilo L = Lima M = Mike N = November O = Oscar P = Papa Q = Quebec R = Romeo S = Sierra T = Tango U = Uniform V = Victor W = Whiskey X = X-Ray Y = Yankee Z = Zulu 1= Wun 2= Too 3= Tree 4= Fow-er 5= Fife 6= Six 7= Seven 8= Ait 9= Nin-er 0= Ze-ro

Ατύχημα στα Μέγαρα

Σήμερα όπως ανακοινωσε το ΓΕΣ, ένα  Piper PA.44-180 Seminole με νηολόγιο SX-BTC (σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες), έκανε ασφαλή αναγκαστική προσγείωση στο αεροδρόμιο των Μεγάρων στις 16:35. Το μικρό δικινητήριο αεροσκάφος παρουσίασε πρόβλημα στο άνοιγμα του κυρίους σκέλους προσγείωσης, με αποτέλεσμα να προσγειωθεί με αυτό ανεβασμένο. Άμεσα επενέβη η ομάδα διάσωσης του στρατιωτικού αεροδρομίου, ενώ οι επιβάτες είναι όλοι καλά στην υγεία τους. Το αεροπλάνο ανήκει στην εταιρεία Global Aviation η οποία δραστηριοποιείται από το 1998 στον αεροπορικό χώρο, χωρίς ποτέ να έχει κάποιο σοβαρό ατύχημα.  AVNews

Ελληνικες αεροπορικες εταιρειες: Hellas Wings [ - closed - ]

H Hellas Wings Ελληνικα Φτερα Ε.Π.Ε. [Κωδικοι - / LJR] ηταν μια θυγατρικη εταιρεια της Athens Aviation Services (με εδρα τη Γλυφαδα, η οποια ειχε δικτυο επιγειας εξυπηρετησης σε 22 ελληνικα αεροδρομια, με δραστηριοτητα στον χωρο απο το 1973) και ιδρυθηκε τελη 1997. Την αδεια εμπορικης εκμεταλλευσης την πηρε στις 04.09.1998, και με βαση αυτη μπορουσε να μεταφερει επιβατες, εμπορευματα και ταχυδρομειο, με το χαρακτηρισμο της εταιρειας σαν εταιρεια aerotaxi. Η εταιρεια προσεφερε τα αεροσκαφη της για μισθωση περιορισμενου χρονου. Καποια στιγμη το 2006 συνδεθηκε λανθασμενα με την Hellas Wings στη Νορβηγια, μιας και αυτη ειναι tour operator (με ελληνα ιδιοκτητη) και οχι αεροπορικη εταιρεια και ουδεποτε ειχε σχεση με την LJR. Τον Μαρτιο του 2000 πηρε την αδεια εκμεταλλευσης για ενα ΒΑe Jetstream 31 (18 pax conf.) για ad hoc charter πτησεις. Το 2002 καταφερε και εκλεισε συμβολαιο αεροδιακομιδης ασθενων που περιελαμβανε και τους Ολυμπιακους Αγωνες της Αθηνας το 2004. Το 2004, μεταξυ 20 Ιουν